torsdag 5 november 2009

Köket

Köket

...har alltid varit en plats för mig....som varit "helig".
Det är det inte längre...

Där skulle man alltid kunna gå till.
Hemmets mittpunkt.
Dofter från en god middag.
En känsla av härifrån kan man hämta kraft...

Här är det hatets mittpunkt. Just nu.
Ingen går in i mitt kök, för på mitt köksbord ligger alla, ja jag säger alla mina synder, eller en del av dem ialla fall.
På mitt köksbord ligger räkningar, kravbrev, inkasso, oöppnade brev.

Jag som alltid förbannat dem som hamnat i denna sits, nu är jag själv där.
Ja, jag förbannar mig själv.
Självklart eller hur.
Vad har jag som skulle vara bättre än andra......Ingenting.
Jag har dessutom ingen kraft heller. Den ligger nånstans mellan alla brev o papper på mitt köksbord.

Det är ett enda sammelsurium nu.....hyra ej betald, inte elen. inte fritids, inte telefonen,(CSN är inte kloka, vill ha hur mycket som helst), inte det o det........vad är betalt då, undrar du....
Jo...det ska jag tala om för dig.....min dotter växer,,,,,det blir skor...jeans....mina besinkostnader....mat....grejer till....dottens födelsedagskalas.....bilen krånglade.....(3000:- på ett bräde) alltså till allt och ingenting.

Själv har jag varit hos läkaren.... ett antal gånger.....det kostar....allt kostar.

Men mest kostar mitt mående.

Jag säger välkommen till Kronofogden...haha.....vad ska ni plocka hemma hos mig?
Mina slitna skor?
Mina katter.
Min Volvo från -86 som gått snart 27000 mil.
Min tv från -92

Och allt till min egen undergång....

Och den som säger att jag tycker synd om mig.....får en knäpp på näsan, det är inte mitt syfte....herregud, då hade jag betett mig på annat sätt. Ja.

Min största önskan är att, de som kommer hem till mig, vill och får komma in till ett välkommande kök......där räkningarna är undanstoppade(betalade) där det andas av liv.
Doftar god mat. Skratt.

Just som det ska var i ett kök.

NB för den som undrar...varför jag går till läkaren.......problem med Sköldkörtlen....utredning pågår.......

1 kommentar:

  1. Usch vilken soppa. Hoppas du hittar en tråd att nysta i.

    Kram Sillen

    SvaraRadera