torsdag 17 september 2009

I går fick jag nog

Ja, du läste rätt, igår fick jag nog.
Men det jag fick nog av, kommer kanske lite oväntat.
Jag fick nog av aa.
Ja, så är det.

Deras slogan -"Kom tillbaks, det fungerar".
Fungerar inte på mig.
Så är det.
Jag har trott på det i ett år nu,

Igår var det min tur att vara kaffekokare.
Jag gick dit, för första gången med obehag.

Var där en trekvart innan mötets början, kokade kaffe, tände ljus, hoppades,jag har ju hoppats, att dessa möten skulle ge mig mer än vad jag tagit till mig. sorry jag orkar inte höra samma ord gång på gång, det fungerar inte på mig.

Jag betvivlar inte aa på något sätt.
Aa är bra
Aa är bra för dem som är som jag och för alla andra som vill tillfriskna.
Men igår fick jag "spel" och gick därifrån efter min första kaffekanna var färdig.
Jag ångrar mig inte.
Jag mådde bättre av att åka hem och känna mig nöjd med att jag gjorde så, än att stanna kvar och höra dessa upprepade ord.

PS. sen finns det undantag, tack och lov, men de pratar jag hellre med utanför mötena.
Tack P med G
Underbart med kryptiskt språk, eller hur, men hur mycket jag än tycker om kommunikation och språk, så kan jag inte fotsätta att gå på möten. där jag fortfarande inte kan förstå språket.

2 kommentarer:

  1. Rätt eller fel? Det viktigase är ju ändå att du gör det som känns bäst. Vem vet, kanske du går dit igen idag eller kanske någon annan dag. Stöd kan fås på många olika sätt. Du kommer ju alltid att vara välkommen när du går dit. Alla behöver lite variation ibland.

    Ha en bra dag å en fin helg.

    SvaraRadera
  2. "När inget annat fungerar, följ bruksanvisningen...."

    Finns flera bottnar i det där uttrycket, men dom får du klura ut själv.

    Kram

    SvaraRadera