måndag 22 juli 2013

5 månaders nykterhet idag.


Känns bra så klart, men också lite märkligt.
Det är den längsta drogfria tiden på 34 år!

Mitt liv idag är annorlunda men ändå det samma.

Har varit på behandling dessa 5 månaderna, och har fått sk växelvård nu, tacksam för det.

... Sitter just i Norrland igen, efter ha tillbringat en vecka därhemma (den första på 5 månader alltså).
Det var en vecka som var omtumlande och även lärorik.
Nu inser jag verkligen att för mig är det svåraste inte längre att låta bli vinet.
Det är att ta i tu med mina fel och brister.

Allt var sig likt där hemma, men ändå inte.

Jag gjorde alla de där sakerna jag brukar göra.....men med utan vin i kroppen.
Jag har säkert förändrats en hel del, men stundom kom jag på mig själv att allt jag "lärt" mig under behandlingen var som bortblåst, en liten stund senare kom jag på mig själv att tänka på det där nya sättet som jag trots allt tagit till mig o lärt mig av o då blev det bättre.

Min öppenhet o villighet till en förändring i mitt liv är starkare än någonsin.

Äntligen kan jag se mig i spegeln utan att skämmas o säga till mig själv :
Jag är en värdefull människa o jag duger precis som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar