onsdag 19 augusti 2009

Båten gick två gånger......

Fick mig berättat denna betraktelse...roliga historia, Högre makt- gud ?


Jag, kan nog jämföras med Klara... som inte klarade det.....





Klara stod i rummet....såg vattnet komma och stiga allt högre...
Hon bad till Gud "Kan du inte komma och rädda mig."

Hon gick till fönstret och såg en båt flyta förbi.

Den stannade till och sa ,"Hoppa på, här finns en plats för dig."

Klara svarade"Nej tack, jag väntar på att gud ska komma och rädda mig."

Vattnet stiger allt högre i rummet, Klara tar sig ut och ställer sig på taket till sitt hus.

Vattnet stiger ännu mer och Klara ser åter en båt närma sig.

Från båten slängs en livboj i vattnet......någon hörs ropa,

"Klara, vi har plats för dig med.

Ta tag i livbojen, följ med oss".
Klara svarade.."Nej, tack, jag väntar"....hon bad på nytt till gud.


Vad hände då?

Jo, Klara drunknade, hon kom i kontakt med gud och frågade.

"Varför kom du inte och räddade mig"?

Gud svarade. "Jag skickade ju en båt två gånger."

4 kommentarer:

  1. Men du är inte död, än...
    Ta nu den där förbannade båten ! ! !

    SvaraRadera
  2. Det är värt att komma ihåg att vi under det att vi upplever våra största svårigheter även gör våra största framsteg vad beträffar visdom och styrka

    den anonyma

    SvaraRadera
  3. Tack för dina fina och stärkande ord....faktiskt just vad jag behöver i En dag som idag....Lena

    SvaraRadera