måndag 3 augusti 2009

Blåbärspaj, senapssås, kajp och ingen semester.

Jaha vad ska nu komma med en sån här rubrik?
Blåbärspaj.........och ingen semester.

Många av mina tankar kretsar kring jobb, mat=jobb igen och ingen semester.
Självvalt att arbeta hela sommaren på sätt och vis, men jag hade inte haft något emot några dagars ledighet nu.
Mer än två dagar, tre hade varit bra, fyra en lyx.
Som jag jobbar nu blir det varken hackat eller malet av dagarna.
Å....nej, ni ser jag kan inte ens skriva här utan att det kommer ord som får en att tänka på mat och jobbet. Vilket roligt uttryck förresten. Varken hackat eller malet.

Semester ja, det hade varit behövligt.
Känner att det hade varit överst på önskelistan just nu.
På tal om semester...idag känns det som jag kommer ta en vila härifrån blogskrivandet ett tag.
Vem vet jag kanske ändrar mig i morgon igen.

Igår gjorde jag något som fått mig tänka efter lite, på gott eller ont. Vet inte. I går så lämnade jag ut min blogadress till en person jag inte känner så väl, nästan ingenting alls snarare.
Så kom jag på mig själv tidigare idag, att tankarna med bloggandet är ofta att jag vill att andra ska förstå.
Förstå vad?
Förstå att jag är inte så olika alla andra egentligen.
Fast alla människor är olika så tror jag att vi är nog ännu mera lika varandra.
Min hjärna hade helt klart behövt semester. Hela jag och hela mig.

1 kommentar:

  1. Jag förstår om Du behöver en paus men kom tillbaka. Ta den tid Du behöver men sluta för allt i världen inte att blogga. Du har ett underbart sätt att skriva och sätta ord på känslor. Tack för alla fina inlägg. Kram på Dig.

    SvaraRadera