fredag 7 augusti 2009

Var morgon ny..... 7 augusti 2009 ...Tro

Visst kan du hålla med om vissa ord träffar mer i hjärtat, än vad andra ord gör?
Så var det för mig i morse.
Ville läsa dagens text...innan dagen började.
Hämta kraft från boken Var morgon ny.
Texten träffade rakt i mitt hjärta.
Så här lyder den.

"Att bli ignorerad som människa är som att bli utkörd ur livet.
Utblåst-som man släcker ett ljus".
Evelyn Scott.
Vi behöver få känna att vi betyder något.
Vi behöver få bevis på att andra lägger märke till oss.
Därför vet vi att alla andra behöver få uppmärksamhet av oss.
Om vi visar en annan människa uppmärksamhet blir vi också uppmärksammade.
" Jag ska vara uppmärksam mot människorna i min omgivning.
Jag ska vara tacksam för allt de har att ge mig".
Idag har det visat sig att En dag som i dag visat sig bli som det jag fick mig till livs i morse. Härom dagen så sa jag att jag skulle ta en paus från mitt bloggande.
Men som berondeperson var jag ju tvungen att kolla med jämna mellanrum min blogg. Först en kommentar från en Anonym.... som sa att jag kunde unna mig en paus, men bad mig att komma tillbaka......då blev jag så glad när jag läste de raderna.
Idag blev jag så förvånad när jag loggade in. En ny "följare" syntes i min profil.
Jag blev jätteglad, kan tyckas fjantigt kanske, men jag blev så rörd/glad/förvånad att jag fick faktiskt, vad ska vi kalla det "glädjetårar".
Tänkte för mig själv.....
Tänk att jag ger något till er som läser min blog, så mycket att en del av er så mycket att ni ger mig respons.
Häftigt.
Nu vill jag ge min annonyma kommetargivare och min nya följare. Tack:-) såååå...glad jag blev....när jag upptäckte er.
Ni fick mig till ny lust till mitt bloggande. Fick mig att känna tro.....
Jag vill känna tro.

2 kommentarer:

  1. Tro och hopp är ju det sista som överger människan.Kämpa på.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack....min vän.....varför skulle jag annars finnas här. Jag har mitt hopp och min tro. Kram

    SvaraRadera