söndag 10 januari 2010

Botten nådd ?

För den uppmärksamme, man använder inte frågetecken eller punkter mer än en gång.
Såvida man inte vet hur man ska behandla det svenska språket.

Jag är själv ganska duktig på punkter........... men ännu fler...frågetecken??????+
Det är när tveksamheten sätter in sin stöt. ........som jag skriver dessa prickar :-)

Min rubrik är en kollaps, ett riktigt skrik på hjälp.
.........så är det.



Jag fyllde 44 år härom månaden.
Nä, jag ska inte skriva några punkter där, råder ingen tveksamhet om det.
Jag vet att min sjukdom är en snabbt eskalerande "djävulsmardröm" .
Jag vet att jag riskerar allt.
Jag vill inte bli bostadslös,
Aldrig.
Jag vill inte bli "tannalös".
Det räcker med att jag är arbetslös.

I veckan kom uppsägan om el.
Med" uppsägan" kom en "anmodan".
Jag bör göra det, o det o si o så...
alltså stänga av frys o kyl.....berätta för hyresvärden (ojojoj)
meddela..bank..a-kassa...försäkringsbolag mfl.
Min underkäke värker, förmodligen en riktig inflammtion.
Jag gör en massa dumma saker....... (obs, punkterna är en undanflykt),
även om jag skriver öppenhjärtligt i min blog....
behöver jag inte alltid visa mitt innersta.

Mitt innersta tar kol på mig själv.
Punkt.
Är så uppriktigt ledsen nu.



¤Tårarna hos mig kommer aldrig ut.
Jag känner dem i mina ögon.
Jag kan känna dem falla i mitt knä.
De faller rakt framför mig, men jag önskade att de föll i genom mitt hjärta.
Dropparna från mina ögon, värker.¤
(lena)
Musiker som jag är/var....Nu ska jag leta upp en lämplig låt....till detta inlägg.Punkt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar