lördag 23 januari 2010

Välkommen till skyltlandet....





























Nä, livet är inte alltid svart och vitt. som någon kommenterade i min blog...häromdan.
Livet är fullt av påbud, varningar o vägvisningar. Uppmuntran.
Själv greppar jag efter de små tingen.
Ser du, den här senaste bilden.....det finns en livboj nere till höger...eller mitten för den som inte är uppmärksam......

Jag är o greppar i den då och då.

Nä, jag behöver inte gå på toa, inte heller är jag en hund eller häst som inte får vara här mellan maj och september.....jag är en kvinna som behöver greppa tag i livbojen. Jag gör det januari-december, år efter år, deccenium efter deccenium.

Så galet, så ledsamt.

Gör mig rädd, för livbojen, den är fastfrusen.

Besvikelsen är lika stark som greppet är om livbojen.

4 kommentarer:

  1. det finns livbojar som inte är fastfrusna :-) du ska bara hitta dom :-)

    Kram //B

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. de är så sällsynta..........

    SvaraRadera
  4. HejLena, jag skrev för jättelängsen när du var ledsen för du blev utsparkad just från Nämndemansgården.. Jag blev glad när jag läste ditt inlägg, som i å för sig nu e borta.. Men det är ju till Nämndemansgården min kille vill.. Så jag mailade igår kväll för att kolla status vad som gäller.

    Hur det än går eller om han kommer ihåg att han vill är ju en annan femma. Men du Lena bara ett jättetack, att mina idér ändå tog fart. Det är din förtjänst.

    Å du jag håller tummarna för dig.

    Kram Sillen

    http://stolligt.blogg.se/

    SvaraRadera