tisdag 26 januari 2010

Luftmadrassen pyser.......

Kapulitation heter det visst. För aa - människor
Min verklighet kryper innanför skinnet.
Min madrass.....pyser.....kapulitation.....kanske...


Jag talar ofta i bildliga termer, det skapar förvirring, det skapar oro...
Jag vet inte hur man talar i riktigt språk.
Jag är språkbegåvad, språkpolis, relativt duktig på främmande språk.

Men det där främmande språket alkhollist......
tja....då pyser alla som hör det ordet iväg...
klandrar dem inte...


Idag har varit en helvetes dag.
Min trötthet förtär mig.
Skickade dottern till skolan.
La mig en stund, fanns mellan verklighet och i dvala.
Jag tror att dvalan gör mig uppmärksam på verkligheten.....
o då vill jag gå in i dvala igen,Punkt.

upp...dusch......usch....
starta bilen...
iväg.
handla cig tog ut ett antal hundralappar

måste åka till närmsta Jack IGEN....

hundralapparna.....formligen sugs in i dessa maskiner.
Ibland ger de en en femhundring tillbaks

Idag slök de 7 00.... eller var det 900....vill inte veta.

Ska köra vidare nu.

På min väg till Förslöv vandrar tankarna hej vilt.
Möter stora tunga fordon,
det kan vara över på ett ögonblick,
men hallå....min älskade dotter.....jag finns ju här för dig.
Jag är ingen morsa som lämnar dig i sticket.

Det finns säkert de som tycker att jag gjort det redan, jag håller inte med.
I kväll var det den mest käslosammakvällen någonsin. På länge.

Jag har berättat för min dotter skillnaden mellan fysisk o psykisk, hon fattar.
Jag har bett min X-make komma över.

Vi är lika chockade båda två.
Jag som alltid trott att han var alkis,,,,,han är inte det.
Han har aldrig förstått att jag är en beroendeperson......som jag är.....
Han blev SÅ chockad när jag berättade om mina spel på Jack Vegas....
han blev så förundrad över min livssituation.
Jag är ÄRLIG.

Han tog mig i sin famn och sa att, Lena detta ska vi lösa.
Det är fem år sedan jag o min dotters pappa hade fysisk kontakt, måhända att vi aldrig får det igen Sist han tog i mig....var ett svindlande slag.

Men han ställer upp......så skönt.
Detta.....är en förändringsdag.....

Själv är jag sååå matt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar