tisdag 12 januari 2010

Drömmar......

I många många år hade Susan Boyle drömmar som skulle ta henne till toppen. Hon var fyrtiosju år gammal då hon gick upp i Talang 2009 England för drygt ett år sedan,hon har sedan dess slagit hela världen med häpnad. Hon är en kvinna som inte ger upp sina drömmar, vad de än kostar, i dokumuntären tidigare i kväll fick vi följa hennes stapplande steg, från en grå liten mus till hennes förvandling till en världsartist. Hon gav inte upp sin dröm. I programmet så sa en av hennes vänner. -"När man är belåten med sitt liv är det bra". Då fick jag rysningar. Men visst är det så. Är man belåten med sitt liv, så härligt, det är ljusår från min verklighet. Belåten....Kanske är det det närmsta jag frågar mina gäster när jag hämtar deras tallrik efter min tillagade mat....är du nöjd och belåten?Men det är de som är belåtna, inte jag. Det är oceaner, det är symfoniorkestrar som spelar i mitt liv. Det är Kung Alkohol som spelar. Det är jag som spelar. Min spelplan är galen....är full av krigande. Jag mot alkoholen......den givna vinnaren......skall besegras. Då blir jag belåten.



Är du "belåten" med ditt liv......
Jag hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar