måndag 5 april 2010

Botten!Upp!Ner!Framåt?Ödet!

Har nog funnit Mitt öde idag.
Så är det nog...
Vet inte det, men hoppas det.

Hade ett samtal med ...spelar ingen roll, du vet vem du är:-)
Kändes så vettigt o riktigt.
Du fick mig att se mig som en god människa, och bortom min sjukdom.
Det är ju där du finner mig. Lena.

Bortom förtvivlan och ångest.
Mitt problem är inte alkoholen, inte andra droger,inte i mitt spelande, inte i min bekräftelseönskan, bara jag är problemet i mig själv.

Vem som pratade med mig innan?

Livet.
Livet pratade med mig på så många sätt.

Jo, jag har börjat att jobba igen, det är bra.
Dock undrar jag redan nu om min kropp rent fysiskt fixar det, tveksamt.
Det säger jag redan efter dag tre utav många många dagar.

Men jag älskar livet, våren, min dotter.
Och jag beundrar mig själv för att jag fortfarande har en lust och vilja o önskan att ta mig ur detta.....h-vete.
Förmågan att göra det....
är på väg.....på efterkälken.
Jag döljer mitt liv genom att dricka o allt annat.....
förmodligen inte så länge till.

4 kommentarer:

  1. Fint att du känner att det finns saker i livet som gör att morgondagen kan se lite ljusare ut. Håller tummarna att du får en fin vår Lena.

    Kram Sillen

    SvaraRadera
  2. Lena. Visst orkar du. Ge inte upp. Släpp tankar om att du inte orkar. Jag har ju sagt tidigare att du blir vad du tänker. Vänd på alla negativa tankar - gör dem positiva. Du behöver jobba och du behöver något som lättar upp ditt inre och du behöver komma ut bland andra vuxna. Träna upp din fysik, du behöver även det efter en vinter som varit inaktiv. Varje dag efter jobbet eller före, ta en promenad som du sakta förlänge tills du går minst 30-45 minuter varje dag. Motion läker och helar trasiga själar. Det kan vara svårt med rutiner om det inte funnits på ett tag men rutiner är bra så ge INTE upp. Vi är många som gillar dig och vi vet att du fixar det. Varma kramar.

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen bil längre...jag har cyklat en hel del.....upp till jobbet...till Ica, till bolaget, till apoteket...
    Vet inte vad jag ska säga om det.

    Jag märker att jag sktiver...upp-förmodligen att all känns tungt...när det är uppåt....

    SvaraRadera
  4. Godmorgon
    Bra - cykla vidare. Men ge dig även ut på promenader. Musklerna behöver tränas. Visst gör de det i cykling men det är fler som tränas när du går. Just nu är ju årstiden fantastisk så passa på. Stor helgkram

    SvaraRadera