lördag 5 februari 2011

Ångest!

Full eller ej!
Nykter eller ej!
Ångesten bereder sitt hjärta överallt där den får fäste.
Klart den fastnar hos mig.
Kommer att få svälja ett X-antal ggr innan jag somnar.....
natten kommer bli en helvetesnatt.....med mardrömmar...skit...o elände....morgonen som följer....ett svettigt lakan....flera underfundiga drömmar...ångest...ångest ångest ångest ångest...äts upp inneifrån!

Ja jag vet, inneifrån är inte ett ord....ännu...mina käkar sitter som femtiokilostyngder mot varandra...Jag mår så dåligt, försöker hitta ord, försöker finna en annan röst....än den som dunkar i min hjärna....
Den som är där talar o vittnar om hur jävla kass jag är....

Det blåser som tusan utanför... är det en vårvind...?
Jag ger inte upp ännu....

8 kommentarer:

  1. hej lilla lena , jag vill bara ge dej en jättejättestor styrkekram , jag hittade din blogg när jag letade efter nummret till psykakuten för två veckor sedan , Jag lovar dej att allt blir bättre var bara stark stå på dig mot ångesten , som jag säger till min mamma som är alkohlist , Du har gjort många dumma saker och har fel och brister som alla andra men ångesten dödar dej inte , döda den själv ..

    Jag önskar ja kunde ge dej en så stor kram så du blir lycklig för hela ditt liv =( Kan jag nog inte men ja ska tänka på dej och hoppas du snart ser ett litet ljus // massa love från en liten tjej ..

    SvaraRadera
  2. Lilla tjej:-) Tack så jättemycket för att du stannade upp vid min blog o sa hej, din kram värmde mer än många andra ord. Jag blev verkligen rörd in i mitt hjärta.
    Dina ord om att ångesten inte kommer döda mig...utan att jag kommer döda den ger mig styrka..... JA, jag vill döda den, egentligen vill jag inte döda någonting, men det som gör mina vänner illa är illa...är värt allting...liten tjej....jag ger dig en massa love också, från djupet av mitt hjärta.
    Mitt hjärta är djupt!

    SvaraRadera
  3. Så ger jag dig en så innerlig kram också!

    SvaraRadera
  4. Hej främling. jag hittade din blogg när jag sökte på nr till psykakuten och jag fastnade här. jag har inte läst allt du har skrivit men det jag har läst känner jag igen väldigt väl. det är som du har skrivit ner mina tankar. jag är inte ensam och du är inte ensam. vi är nog många som känner precis likadant och det konstiga är att du och jag bor i samma stad. jag vet inte vad jag ska skriva för att trösta dig, jag vet att det inte finns så många ord som vi tar åt oss och tror på. jag går igenom samma känslor och jag vet att inget hjälper mig därför kan jag inte heller lura i någon annan att det blir bättre*. ge det tid, ta en timme i taget det gör jag iaf. sköt om dig kramar från Malin

    SvaraRadera
  5. Malin, du ska veta att dina ord värmde och till viss del också tröstade. När jag skriver i min blog är det för att "prata av mig". När jag då får kommentarer som dina känns det för en stund bättre. Men också lite ledsamt att veta att flera mår så som vi gör. En varm kram till dig.

    SvaraRadera
  6. Håller med malin :) man får ta varje minut och timme och dag i taget :) men ångesten är inte farlig , den är bara otroligt hemsk :( ibland tror jag med att den bara ska förinta mej men jag har lärt mej att den kan fan inte skada mej , det är bara att vänta ut den ..

    se allt det fina , som när solen skiner , när man kan gå ut en stund , när nånting bra händer , då är det bara att klamra sig fast vid det , dom bra stunderna , och när det kommer en dålig dag/stund så får man helt enkelt slappna av och tänka positivt , att tänka på saker som berör en eller göra saker som berör en kan vara en liten semesterort för själen :) jag tyckte det var idioti från början :( men nu vet jag att det är det enda som hjälper mej från att sjunka ner på botten ..

    du är stark lena , hitta det där som gör dig en pytteliten gnutta lycklig :( <3

    massa love från den lilla tjejen

    och jag tänker på dej jättemycket för det gör mej så jävla jävla ledsen att andra ska må så dåligt :( men tänkt också på att du aldrig är ensam !!

    SvaraRadera
  7. Godmorgon.Fira du alla hjärtans dag.Jag ge blommor när man känner för det.varför just denna dag man ska ge,fatta jag inte.Ha en skön dag.kram

    SvaraRadera
  8. Jag har många ljusglimtar i mitt liv o jag försöker bevara o vårda dem, när de glimmar förbi.
    Tack för ni läser min blog o tänker på mig. Jag tänker på er.
    Kram

    SvaraRadera