tisdag 8 mars 2011

Har jag gjort bort mig nu igen?

Har jag gjort bort mig nu igen?
Båstad kommuns nya slogan!
För den som inte visste det.

Har jag gjort bort mig nu igen?
Ursprungligen myntades orden av "blondinen" Margareta Sjödin i programmet Partaj, året var 1969.
Året är nu 2011 o det är allt annat än Partaj att ha med Båstad kommun att göra och jag är långt ifrån en dum liten blondin som tippar på tå.

Ska försöka samla mig o inte skriva något allt för dumt, inte svära, inte leva djävul. Men det är ganska svårt när jag blir bemött som en liten "duktig" skolflicka, som från ena dagen gått från att fått MVG i mina uppgifter till en liten flugskit som får ta smällen av Ickepartajet.
Förtydligande= duktig flicka är att man klarar sig på mindre än en halvtidslön i flera månader, flugskiten får ingenting alls, för baksmällan i (eller var det sjukdomen i kommunen) klarar inte ut att sköta sitt jobb.

Till saken hör att SÅ här får det inte gå till.
Men förrutom all den här problematiken (skiten) o all denna okompetens (både matematiskt och lite annat. Med lite annat betyder, att det fruktansvärda mående okompetensen skapar, blir det kaos i kaoset, som om det inte redan var tillräckligt med kaos) så avslutar jag dessa rader med att säga.

Välkommen till våren.
Hehe... man ska ju tänka lite positivt mitt i allt elände, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar