torsdag 19 februari 2009

Clownen

Är det tillåtet att ljuga om ens lögner skapar glädje?

Är det tillåtet att tiga med sanningen om den skapar sorg och förtvivlan?


( Carl Erik Soya)




När jag inte har styrkan att vara sann mot mig själv, mitt innersta och till mina medmänniskor,
när jag inte är ärlig i relationen till mina egna värderingar, föder det en tomhet och enslighet.

Då är det tyvärr alldeles för lätt att dra på sig clownmasken, spela glad, fast lögnen och skammen styr föreställningen. Den inre destruktiva processen ger mig mina repliker, mitt agerande på scenen.


Kan tänka mig nu att det finns två olika sorters reaktioner på vad jag skriver.

Du som själv är i ett missbruk eller i ett tillfrisknande, förstår nog helhjärtat.
Du som är "normal" fattar nog inte ett dyft, du behöver inte förstå, bara du vill se mig, trots clownmasken så finns det en människa bakom den.

Have a nice day




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar