onsdag 18 februari 2009

Livet en föreställning i färg.

För mig kan det kännas som livet är svartvitt eller grått ibland.
Det är de dagarna när jag går in i mig själv, men jag förstår också att jag inte hittar min inre kärna. För när jag kommer att hitta den, kommer jag finna en färgsprakande palett.

Det är upp till var och en att bestämma vilka färger som ska framträda, vilka man vill uppleva. ta till sig, och vilka man ska förändras av.

Så några ord från ett buddhistiskt sutra (sutra-tråd, ledtråd)

För att lära känna din sanna natur måste du vänta tills ögonblicket är inne och omständigheterna de rätta.
När den stunden kommer känns det som att vakna upp ur en dröm.
Du inser att det du upptäckt tillhör dig och att det inte kommit till dig utifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar