tisdag 29 december 2009

Da capo al fine

Da capo al fine- från början till slut.
Man kan inte leva sitt liv i repris. Da capo.

Visst finns det takter och fraser jag skulle vilja återuppleva.

Men livet är sin egen sång.

Med mig som dirigent.
Men jag är ingen bra dirigent, min taktpinne vill inte lyda mig, och jag står på darrande ben för varje slag jag skall slå.

Melodierna jag har inom mig skiftar i karaktär och styrka, kan bara inte förmedla dem.
Min orkester börja tappa tron på mig.
De ser på mig undrande och frågar varför jag stampar på i min vanliga takt.
De vill se liv i mina rörelser, de vill höra mitt innersta jag.
Förmedla den vackra sången och melodin de vet att jag har.

Al fine- till slutet, vet att om jag fortsätter så här så kommer jag snart dit.
Jag vill finna en ny melodi, en som jag kan vara nöjd med.

Kung Alkohol, kan du ta och lämna din plats i orkestern.
Du platsar inte i min sång, i mitt liv.

2 kommentarer:

  1. Vad behöver du för hjälp för att de vackra melodierna ska visa sig?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gott slut och GOTT NYTT ÅR.

    Kram Sillen

    SvaraRadera