torsdag 17 december 2009

Glad då och då :-)

Nää...tro det eller ej, men jag gick bet på Internets fantastiska sökmotor i kväll....
Har letat o letat, kanske du kan hjälpa mig......vad hette den där drinken på tidigt 80-tal som hade en massa olika färglager.....av olika ingridienser?
Inte San Francisco, inte Gröna Hissen.
Vad hette den?

Tänkte göra ett inlägg relaterat till den, men det får vänta, måste ha namnet först.

Igår tittade jag på Oskyldigt dömd, tv 4----då sa Marcus vid ett tillfälle
-"Lycka är överskattat, man får vara nöjd om man får vara glad då och då".

Just nu är jag glad över att jag börjar bli lite gladare.
Medicinen börjar nog verka.
Jag är trött som fan, men ändå.

Glad över att min dotter älskar mig.
Vi brukar ibland ligga i soffan o hon kramar mig o säger "min mamma", "min privata kock".
Lycka.... ja, det känner jag väl vid de där tillfällena också, lycklig och glad.

Men sen kommer de där skuldkänslorna o bara trycker ner mig igen......
dottern hoppfull inför julen, inte så att hon önskar dyra saker.
Jo, hon önskar, men hon vet att det inte blir dem.
Men ändå......jag har inte köpt varken någonting eller ingenting.
Då är man inte nöjd, inte lycklig, inte ens glad då och då.

Det lät kanske lite motsägelsefullt.... i mina olika stycken här.
Om vi säger som så. Humöret pendlar, o det tycker jag är bra, för några veckor sedan var det bara neråt.

Hjälp mig nu att komma på den där drinken........inte för jag vill ha den att dricka, utan relatera till.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar