måndag 28 december 2009

Journalist

Jag var hos arbetsförmedlingen härförleden.

De ville göra en grundläggande utredning på vad jag ville, på vad jag vill.
Min handläggare skrattade dessutom när jag sa vad jag ville.

Journalist....ja, jag vet, det är dömt att misslyckas,

men det var en av mina drömmar.....

Min nästa "dröm" är att få bli begravningsentreprenör.........
Den tanken har funnits länge.
Var i Laholm härom dagen, försökte ta mod till mig att gå in på begravningsbyrån,
men fick kalla fötter när jag såg den tråkiga gubben som satt bakom disken.
Såg honom genom ett fönster.

Ja, jag vet.

Jag var orättvis.

Han kanske är supertrevlig, Men jag blev rädd.
Det enda jag vet är att jag nog skulle vilja göra det,
varför begravningsentreprenör?

Jo, jag tror att jag passar som det.

Ps. Min handläggare flinade snett och visste inte själv vart hon skulle ta vägen.
Omplanering och omplacering,
ska visst bli mer effektiva, haha.

Så om jag vill träffa min handläggare på arbetsförmedlingen, så måste jag allltså åka till Helsingborg.
Ingen som vet.


Sånt är ju så trevligt,
på ett gott nytt år.
Sitter här med god fantasi, och undrar vad som försekommer att det är så rörigt.
Fast det vet jag ju.

Stranded........

3 kommentarer:

  1. Din dröm ska ingen ta ifrån dig! hur tokigt den än kan vara för oss andra... Vissa mäniskor har inte den förmågan att känna med andra, därför flinar dom och skrattar åt oss...Men skit i det!! Du ska göra det du tycker om och är intreserad av :-)

    Kram B

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack B...för att du pushar....mig ;.-)

    SvaraRadera