onsdag 9 december 2009

Lev i nuet

I mitt förra inlägg fick jag en kommentar om att jag skulle leva i nuet, känna tillfredställelse det som finns i nuet, inte det som finns om hörnet.


Jag har tänkt väldigt mycket på det där....

Jag är glad varje morgon jag orkar "masa" mig upp ur sängen.

Glad över småsaker i min vardag.


Idag var det vindstilla och solen sken.
Sånt kan jag bli glad av.

Faktiskt gjort en hel del nytta i dag också.

Men det tar vi i morgon....just nu är det ganska mörkt o kallt,

Ja, jag tycker det.

Men ändå kan jag inte låta bli att tänka på ,ett litet ordspråk som jag länge burit,* med mig som ett tidningsurklipp och en tanke.

Mitt livs mantra.

- "Medans tid mot kyla och mörker går, går den samtidigt mot ljus och vår."

*burit. NB för att rätta till texten.....jag bär.








2 kommentarer:

  1. Hej. Jag har en dikt här som jag tycker är så bra att bära med sig.Och den vill jag gärna ge dej.
    Jag önskar alla andra
    det bästa jag vet.
    Jag kan ju inte be för dem
    i all min litenhet.
    Men skulle jag försöka
    då tror att det kom:
    "Låt inte någon finnas till,
    som ingen tycker om"

    Om människor är ringa
    och fattiga- än sen,
    om bara de blir älskade,
    åtminstone av en.
    För rikedom och ära,
    det låter kanske bra.
    Men kärlek är i alla fall
    det enda vi vill ha.

    Hoppas du också tycker om den. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket.
    Ja, jag tycker om den.
    Kram Lena

    SvaraRadera