lördag 20 mars 2010

Bara så du vet....

Jag är ganska musikalisk av mig.... låten du hör här, passar mig just nu.
Vet inte vad du hör när du lyssnar till den, en kille som sjunger här, lite musik...lite trummor lite av varje. Lite pop.
Jag hör varje strof i fiolerna, känner varje drag på strängarna, känsligt, trummorna...ja varje beat. En man med känsla i sin röst.
Blunda vet jag...lättare att uppleva då, nu menar jag rent musikaliskt.

Jag blundar inte för min verklighet.
Lever mig in i varje ögonblick, I was aming for the sky.

Keep on walking.....
självklarhet för de flesta,
when the sun is rising....det är en ny dag med min dotter.
mitt älskade lilla troll.

Säger troll för hon förtrollar mig, får mig att le, får mig att vilja leva.
Min lilla, stora trollunge, hon börjar bli stor nu, både i längd o mentalt...ifrågarsätter och för ett samtal, min lilla älskade trollunge.
Hon är hos pappa nu, det är lugnt o skönt här nu.....
men vill trots allt ha min frågvisa dotter här.
Så att jag känner att jag finns, är behövd och att jag lever.
En kärleksförklaring till min dotter och till livet.

Det klart att jag vill leva.
Annars hade jag aldrig skrivit dessa rader.
Att jag sen "drabbats" av Ailien är en helt annan fråga, tex har FK bestämt att jag inte ska få någon sjukpenning de dagar jag låg på sjukhuset, med motivering att "var och varannan" människa i Svergie är ju deprimerad o har ångest.
Bingo, ska försöka tänka på det nästa gång jag får ett yrselanfall eller när tungan åker kullerbytta i min mun.

Att det blir en bakåtsaltomotal (eller vad det nu heter)
kvittar väl....
keep on walking.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar