lördag 6 mars 2010

Turning Torso

I dag kommer min dotter få en upplevelse för livet, ja i skrivande stund har hon nog redan varit med delvis av den. Följde med sin pappa till Malmö, en vän till honom har en pappa i sin tur.. som har en lägenhet på 43:e våningen i Turning Torso...där ska min dotter övernatta.
Efter en tur till Köpenhamn.

Men först skulle de uppleva TT i dagsljus.

Och jag säger Jäkla tur att jag inte var med där.
Höjdskräck redan vid våning sex. Så är det bara. Fyrtiotre våningar, hu, jag hade nog kissat på mig redan i hissen.
Annars finns ju risken att kåken rasat om jag gått in där. För det är nämligen så att allt tekniskt som jag kommer i kontakt med för tillfället verkar rasa. Var med bilen på besiktning förra veckan, en dyster historia, åtta grava anmärkningar som säkert kommer kosta mellan ......ja ja..du vill inte veta, men jag vet, inte under 8000.

För 8000 kan man få en "ny" bil.
Jag vet inte hur jag ska göra där.
Bara döööö......


Nå så ,jag la min mobil på laddning. I morse var den stendöd.
Åkte till telenor i Halmstad...de var snabba att sälja på mig en lur.....innan de kollat att jag var kreditvärdig...de sa upp mitt abbonemang..kom fram till att jag inte kunde få nån ny lur, för jag har betalningsanmärkning.

Ja CSN o lite annat skit. Jag behövde en borgensman. Dessutom hela min adresslista o bilder kommer jag aldrig kunna återse.

Borgensman, hur fixar man det. Åkte till en kompis i Halmstad, hon inte hemma, åkte raka spåret till Ängelholm...hon var inte kreditvärdig heller.

Fick låna en telefon, ringa Telenor, han håller luren även under morgondagen till mig. Men fan till vilken nytta. Jag raserar ju inte bara tekniska grejer, även mänskliga kontakter.

Det är som Helen min fd. missbrukshandläggare sa. Nä, vem fan vill va kompis med en alkis. Den här kompisen/alkisen har panik just nu. Så mina vänner som jag fortfarnade har kvar, jag har inget emot er, kan bara inte svara, jo jag svarar.Ingen mobil, och snart stängs Internet ner. Är det nån som vet om posten funkar fortfarande? Sex kronor i porto. Det klarar jag av. Om du lämnar din avsändaradress.

2 kommentarer: