måndag 8 mars 2010

Fling fling ;-)

Flingor, snöflingor är roliga i början av december, det tycker nog alla, lite ljus som kommer med snön.
Men nu vill vi väl hellre sjunga med Robban.
"Det som göms i snö, kommer upp i tö".

Visst börjar jag känna av vårens närvaro.
Ett härligare ljus, sol, värme. Det är något speciellt med vårljuset.

Men det ska mycket till om jag o dottern ska klå rekordet av premiärbad 31 mars.
Var nere vid havet idag, fortfarande is 30 meter ut.
Brrr....Satte mig en stund på en tallgren och lät solen värma näsan.

Ångesten som tar stryppgrepp på mig då o då. Oftare o oftare.Det är fruktansvärt när jag känner det komma på mig, en jävla obeskrivlig känsla.
Men inte då, inte där, fanns ångesten närvarande.
Där på tallgrenen, var det mest tillförsikt.
Till skillnad från igår, när jag inte ens klarade ta en klunk av apelsinsaften dottern gjort till mig.
När jag gick o la mig, så vågade jag inte somna.
Varje gång jag var på väg, tänkte jag, nej nej jag får inte somna, ångesten var så outgrundligt djup. Jag somnade förstås till slut, resultat...en lång lång natt, med drömmar som tog så mycket på mina krafter.
Upplever SÅ jäkla mycket i mina drömmar så hade allt det som inträffade i drömmarna på fem timmar i sömnen, förvandlats till två veckors vakentid, är det väl inte konstigt att jag är tröttare när jag stiger upp än när jag lägger mig.
Det är i mina drömmar jag känner, det är där jag vågar säga ifrån, det är där jag lever. SJUKT.

Jag ska klara det här.

Blev jätteledsen när en vän var sarkastisk mot mig igår morse, sånt klarar jag mig utan.
Jag är inte dum i skallen, så är det bara.
Jag vet att jag har en del att ta i tu med, och det gör jag också.
Men döm inte.
Och håna mig inte fler gånger.

Från det ena till det andra, tog i lite härom dagen, det var "bara" våning 40 dottern besökte i Turning Torso....oj så nöjd hon var.
Hade haft lite svårt att somna.
-Men mamma det förstår du väl, sa hon. Det var så spännande och vackert att ligga o titta på utsikten.

Fågelsång igen, sjunger Robban, ja, idag hörde jag gröngölingen smattra/hacka på träden utanför mitt sovrumsfönster, enerverande men härligt.
Men så tokigt egentligen där sitter han o bankar på ett gammalt träd.
Jag bankar på lika envist med mitt missbruk. Enerverande ja,och inte fullt så härligt.
Det är svårt att förstå om inte man vet man pratar om.

Gröngölingen har ett syfte med sitt hackande.

Syfte med mitt missbruk?
Vet jag lika lite om, som om Hacke Hackspett.

Fling fling på er alla.

2 kommentarer:

  1. God morgon.jag vet att det var länge sen sist.tänkte bara hälsa på dig idag.ha en skön dag.kram

    SvaraRadera