torsdag 24 juni 2010

Ingen rubrik...än så länge.

Detta inlägg relaterar jag till många av mina tidigare inlägg,,allt som oftast när jag inte mår så bra.
Ja alltså ALLA mina inlägg.
Nästan.
När jag mår bra sätter jag mig inte här...faller mig liksom inte in.
Då har jag bara fullt upp att må "ganska" bra o då är det inte aktuellt att skriva. Jag gör det dock ändå idag.

För jag förstår ju att en del vill kalla mig bitterfitta, surkärring o allt annat möjligt.
Ja, det kanske jag är till viss del, men långt därifrån alltid.

De finns de som ser och hör mig skratta hjärtligt. Och jag kan få dem till att skratta tillbaka... det är det bästa.

De som tror att jag bara är en enda stor negativ skit, kan dra.

För det är jag inte. Jag väljer absolut inte "livet", i svart eller vitt...och jag gillar inte grått..För mig är livet alla nyanser. Både i gryning och i skymmning.

Jag kom inte i säng förrän 4 i morse, fåglarna sjöng,ljuset grydde, det var underbart.

Solen visade sig inför en ny dag.

Grannen satte igång med vinkelslip o hammare klockan 7.

Det tyckte han var underbart, inte jag,då..men jag gläds med honom.
Han kommer få ett underbart hus.
Servisen på mitt jobb, är underbar, vi har SÅ jäkla roligt ihop.
Jag har roligt med min dotter, hon med mig.
Jag tycker om det mesta i min trädgård.
En del av den gillar mig o växer o frodas.
Jag kan se till det lilla i mitt liv, men framför allt så ser jag det stora. Alltså det lilla som blir det stora...
Min dotter satte sig på gräsmattan härom dagen o dissikerade en liten mus... shit säger jag.. det är stort. Det hade aldrig kunnat/vågat göra.

Fick en kommentar härom dagen...förmodligen flöt den ut i cybervärlden,men inte i mitt inre: Peter skrev, Fyfan vad du skriver bra...du borde bli författare.

Såna ord gör mig glad.
Men Försäkringskassan gör mig helt fucking pissed of.
Ja, vissa grejer väljer man själv, men defenitivt inte en propp i hjärnan.

Säg i alla fall inte det till en nykterist att du får skylla dig själv?
Säg inte samma mening till en"vanligmänniska".
Säg inte samma mening till en alkoholist.

Vad är skillnaden?

Den jävla proppen sätter sig oavsett om du är black/white. Nyanserad, full, nykter eller på pickalurken eller "totaly sober".

Tror du inte det? Om du väljer sida, så gör du det.
Men men...I så fall ber jag dig att aldrig besöka min sida igen.
.. jag kan ockå välja. Spriten eller inte, vänner(äkta) eller inte vänner(moralpredikande).o annat kleti---

Moralpredikningar är kräk.. även om det kommer fån godhjärtade människor. De är sååå ynkliga...för de kommer från människor som vill må bättre än de gör...fastän de har goda hjärtan.
Ja, jag kan också läsa av människor...ser hellre i ögonen på en gröngöling än en ynkrygg till människa.

JA..JAG VET ...NÄR (märk..inte om)JAG ÄR NYKTER. BLIR det ANNORLUNDA,

MÄRKVÄL INTE DETTA.
MIN INRE GRUNDINSTÄLLNING KOMMER ALLTID FINNAS KVAR OCH DEN ÄR JAG STOLT ÖVER. TACKSAM, DESSUTOM O JÄKLIGT GLAD ÖVER DEN.
ANNARS HADE JAG INTE VARIT HÄR I DAG.....
JA, jag är glad över att vara här idag...

Ja ja suckar några nyktra dödliga alkoholister,,har du glömt att din sjukdom är progressiv och dödlig. Nej -svarar jag. Men just nu skiter jag i det..för de ska bli sol o 26 grader i morgon, då kan man väl inte må dåligt. Eller dö?

Min dotter och jag ska binda en krans i morgon.Och jag..jag kommer bara njuta. Och ja, jag kommer insupa varje ögonblick med glädje. och jag hoppas att jag inte dör i morgon.
Rubriken är om du inte fattat det ännu: I´am what I´am.

Fick ännu ett dödsbud ikväll...en taxikollega.. tankarna far...till Tommy............

En kram till dig Sillen, min okända vän. Ha en fin midsommar så gott det går :-)

2 kommentarer:

  1. Nädå, du är ingen bitterfitta eller surkärring, kanske skurkärring :-).

    Men du gör som jag, du skyddar ditt missbruk med alla till buds stående medel. Minsta angrepp mot ditt sätt att tackla drogproblemet och drogrelaterade slika resulterar i att alla taggarna hamnar utåt...

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Fast de flesta taggarna är inåt...det vet du likaväl som jag :-) Hoppas midsommarglassen smakade gott :-)

    o gubben sade till gumman sin....Igelkottaskinnet:-)

    SvaraRadera