måndag 14 juni 2010

Sommarlov- semester-tioårsdag ! HJÄLP !

Nästan varje dag besväras jag av en klump i magen.
En stor fet klump.

I vår katts mage vet jag inte hur många klumpar som ligger.
Men tillräckligt många för att min klump i min mage ska växa sig större.

Dottern skriver namnlistor o jag funderar på hur jag ska ha ihjäl dessa små liv på ett barmhärtigt sätt.

Sick!

Flickan och kråkan får bli ....lika djävlig igen o slå ihjäl nyfödda liv.

För att förstå mina inlägg här..får du läsa tidigare inlägg.

Idag lyssnade jag lite på radion när jag var på jobbet.

Ja..jobbet :-)

äntligen efter en månad här hemma o på sjukhuset...det var sååå roligt att vara där...

Hade nästan glömt bort hur god mat jag kan laga.

Och på radion, som surrade i bakgrunden fick jag mig en tankeställare.

Hur många klumpar det finns...runt om i vårt land.

I oroliga mammors (och pappors) magar.

Majblommekommitén har visst fått in rekordmånga ansökningar.

Jag ska skicka in en jag med.
Jag är givetvis tacksam över att ha fått tillbaka min hälsa, men ändå...ledsen att beröva min dotter på en semester.
Hon har sommarlov, ja visst...suck suck suck...men semester?
För ett och ett halvt år sedan tummade jag med min dotter o sa:

-När du fyller tio år ska vi göra något roligt tillsammans..åka bort...göra något du o jag.

Inte visste jag då ,att jag nu skulle sitta i den sitsen som jag gör.
Jag har veckopeng, 44 år gammal som jag är.
Min dotter eller jag svälter inte.
Vi är inte skitiga när vi går till sängs.
Vi har det bra o myser i en sliten soffa.
Vi skrattar o busar.
Min dotter vill till Kolmården eller Lalandia....
Jag blundar o sväljer.
Sväljer min dotters drömmar....med så mycket ledsamhet...(en del vill kalla det för bitterhet) inom mig...HUR ska jag kunna förverkliga dessa önskningar..

Min dotter har drömmar o jag..
ja, jag har också drömmar...men också väldigt dåligt samvete.

Kanske jag skulle ta o sälja de där klumparna i magen för 2000:- styck.

Jaja...drömma kan man ju...
Nu tänkte jag på kattungar..vad tänkte du?
Faktum är.."hade" en väninna..som hade "äkta katter" de ungarna kostade 6000:- styck...allting är realistiskt..relativt...
Realist?Är det realistiskt att sälja en kattunge för 6000 kronor...min hjärna börjar räkna... min klump i magen minskar..vår lilla kisemis..är varken äkta eller fin.. ;-) jo hon är fin o gosig....vi får allt vara nöjda med 200:- per klump...

Mina klumpar i magen...är obetalbara. De är mer än realistiska/ realativa....För de är mer än sanna...om du nu inte förstod annat...

De bara finns där..dag ut, in till natt, natt till dag..morgon som blir till dag..o jag, jag har ingenting att förbereda till min dotters 10-års dag.

Fuck.....up..
Fuck down...

Skriker hjälp...


O Du..
Ha en bra dag!








1 kommentar:

  1. Det blir en ny dag... Hoppas Lund kan bli verklighet.

    Var rädd om dig

    Kram Sillen

    SvaraRadera