måndag 7 juni 2010

"I´t sucks"

Så där ja...nu tror jag att jag har mött min soulmate.
Vi träffades i kväll på järnvägsstationen i Ängelholm.

Vi stod o stirrade på varandra ett bra tag.

Med lika rödsprängda ögon.
Lika svartvita i vår själ eller i vår klädnad.
Lika grisaktiga i vårt inre. (Resten vill stanna där)


Han en oförstående pit-bullterrier.
Jag en oförstående människa.

Vi stod o blängde på varandra i säkert en kvart, samtidigt som vi båda strosade omkring o kollade på omgivningarna.

Kände mig som en "jävla junkie" behövde ta min innohept-spruta.
Satte mig i en busskur.
Hade kollat läget runt mig..det var helt ok.

Min Soulmate kollade in mig, hans husse fullt upptagen med sms.
Drar i mig sprutan.
Samtidigt tittar jag mig omkring o ser en massa inskriptioner i bänkarna.

Reagerar o mår illa...
Fy fan vad det är många som mår illa...
Läser telefonnummer till påstådda luder..hat till skola, hat till morsor, ångestladdade ord..
I´t sucks....allt skrivet i en träbänk.
Och bänken är inte ens ett halvår gammal.

Samtidigt tänker jag på pitbull-terrien...han ser aggressiv ut, när jag slänger en blick till honom.

Packar ner den använda sprutan omsorgsfullt igen i min väska...inte vill jag att någon jävla junkie ska få tag på den.

Känner ögon på mig.
Glor tillbaka.
Hundjävel.
Fan.

Ja, jag har sneglat på honom också under tiden.
Han ser lika olycklig ut som jag känner mig.

1 kommentar:

  1. Du borde bli författare Lena, så jäkla bra skrivet...kan väl va nåt att satsa på..../Kram vännen min

    SvaraRadera