fredag 15 maj 2009

Gräsklippningsdags

Oftast de senaste åren när jag klippt min gräsmatta har jag haft ett vinglas med mig ut till uteplatsen, bra att ta ett eller två glas innan jag började förstås, och sen påfyllning under klippandets gång. Det kunde vara bra som "inspiration".
Resultat-inte så snygga raka rader precis.
Strängt var det ju också att klippa en moss/gräsmatta med en handgräsklippare utan motor så då fick det kanske bli något glas mellan varven också. Idag var det dags för en klippning av gräsmattan igen, var smart och lånade min fars motorgräsklippare.
Tänkte det kunde ju vara bra och lätt att köra med den, speciellt också nu när jag har ont i foten/benet. Fick igång motorn och började klippa, fan vad strängt det var med den, fick slita och putta på den:-(
Jag tänkte stilla för mig själv att det hade nog trots allt varit lättare med den gamla klipparen. Slet i ett par rader och tittade på gräsklipparen och undrade varför där satt en handbroms på den. Testade att trycka in den och tjoho, så flög jag efter gräsklipparen istället. Haha, det var nån form av frikoppling, ja, inte vet jag vad det heter. Men gräsklipparen fick ett eget liv, och jag linkade efter så gott jag kunde.

Resultat-inte så snygga raka rader precis.
Men till skillnad från de förra gångerna kan jag gå och lägga mig i kväll och skratta åt tokigheten och vakna nykter i morgon bitti. Det känns nice. Natti natti.

1 kommentar:

  1. :) ler gott åt ditt inlägg. Ser dig framför mig och det gör mig så gott att läsa! Mycket känns träligt men nog fasen är det skönare efteråt såhär...skönt att gå och lägga sig nykter och vakna och känna sig fräsch. Ledsamt att du har ont i foten fortf..har du varit och kollat up det? Massor med kramar och hoppas så att du känner dig bättre snart!!!!!//A

    SvaraRadera