fredag 1 maj 2009

mel. Sköna maj

Sköna hopp, välkommen till mitt liv igen

sköna hopp, du är en efterlängtad vän............


De orden och melodin har funnits i mig de senaste dagarna,sjungit den med sol ute och sol i mitt sinne. Jag är hemma igen från Nämndemansgården, där jag gjort mitt livs bästa resa. Det allra bästa med den här resan har just börjat och jag kommer alltid att vara på väg. Det har varit en omtumlande resa i mitt inre och jag är så tacksam att den då äntligen fick ha sin början och utveckling där och nu. I en miljö som måste upplevas.
Det har varit många tårar, det har gjort ont flera gånger, jag har gått igenom det mesta av mitt känsloregister men det bästa av allt, oj oj oj vad jag har skrattat, både åt mig själv och skrattat med andra.
Okej jag erkänner jag har skrattat åt andra också :-)
Vilka härliga, ärliga kvinnor jag haft förmånen att träffa, de liksom jag också på en ny resa i livet, tack alla goa "sländor" att jag har fått vara med en bit på er resa.
Jag har så mycket att säga, det kommer att komma allt eftersom jag skriver här den närmsta tiden.....Jag har varit hemma nu i två dygn, det har tagit tid att landa i vardagen igen, men nu kan det bara bli bättre. Jag befinner mig inte på några "rosa moln", nä, jag förstår att jag kommer att få jobba hårt emellanåt för att få följa med på den här resan.
Men jag tänker Ta det lugnt, Det viktigaste först och En dag i taget,
för Jag vill, jag kan och jag ska.

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Linda Wetterlund3 maj 2009 kl. 21:34

    Hejsan!
    Välommen hem, har tänkt på dej och väntat på ett nytt inlägg. Jag har ju varit hemma mer än en vecka nu sedan jag gjort min familjevecka, fortfarande inte kommit i kontakt med känslorna ordentligt men det kommer nog. Jag hoppas och känner att du klarar av detta, vi får höras av snart och ses när allt börjar lugna sig.

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda
    Så roligt att du skickat mig en hälsning, har tänkt på dig också och undrat.....vi hörs snart
    Kram Lena

    SvaraRadera