måndag 4 maj 2009

Underrubrik

Den uppmärksamma läsaren kanske har märkt att jag ändrat min underrubrik här i bloggen, från -Att finna en väg ut ur mitt alkoholberoende till
- Numera en väg i mitt tillfrisknande.
Vägen ut ur mitt beroende har varit/är min starka önskan om ett nyktert och värdigt liv. Jag är så innerligt tacksam att jag fick förmånen att komma till Nämndemansgården och därifrån ta nästa steg, i rätt riktning. Med klarare ögon, ett ännu mera öppet sinne och inte minst, många insikter. Insikter som jag förmodligen missat om jag gått kvar här hemma i min vanliga lunk.
Mer om dem en annan gång. Håller faktiskt fortfarande på att smälta dessa, då de kom till mig som en blixt från en klar himmel. Men dessa insikter kommer inte vara några hinder för mig, snarare en förståelse för mig själv och mina beteende.
I dag har jag "lagt in" adresser på msn och blir så glad när jag ser hur många och fina vänner som numera fyller den listan, alla härliga människor som jag fått kontakt med på NMG.
Vi "Sländor" har dessutom bestämt oss för att starta upp en chattgrupp, ser med spänning framemot när den kommer igång. Ha det nu så gott.......

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem!!! Kramisar från/Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika..hörs snart kram Lena

    SvaraRadera