fredag 3 juli 2009

Nu eller sen, älskar älskar inte.

Lever jag mitt liv nu eller ska jag vänta till sen?

Jag gör båda delarna på sätt och vis, det beror lite av vart man lägger betoningen på meningen.
Man kan stycka upp densamma och få ut så många tankar och känslor kring den.
Jag lever mitt liv nu, men jag skjuter verkligen upp allt för att verkligen leva det, det som är mitt liv.
Få lära känna mig själv, för den jag är.
Inte vill jag egentligen vänta till sen, men det är ju det jag gör hela tiden.
Inombords skriker jag att jag vill leva nu.
Och så väntar jag till sen.

Det blir ju som med prästkragen du vet, älskar älskar inte.
Lev nu eller vänta till sen, och på något sätt så flätas dessa meningar ihop.
För när jag lever i nuet då älskar jag livet.
När jag väntar till sen, ja, då älskar jag inte.

För varje gång jag tar ett glas vin sliter jag av ett stycke liv ifrån min själ och mitt liv.
Liksom när man rycker ett kronblad av en prästkrage, älskar inte.
När jag däremot kan sitta och betrakta den här vackra blomman i sin helhet, utan att rycka något blad, då känner jag att jag lever, att jag kan älska och att jag lever i nuet och att jag är älskad.
Jag vill hålla i prästkragen i sin helhet, den är som vackrast då.
Ändå är jag där och rycker i bladen. Sjukt,(ja klassad som sjukdom) knäppt, galet kalla det vad du vill.

Jag är listig och stark.
Det är jag, det vet jag, för annars hade jag inte suttit här.
MEN det finns en som är listig, falsk och stark, alkoholen.
Skulle gärna vilja sätta ett döskallemärke vid ordet falsk....så nära döden är jag.

Det är det där falska som lurar mig hela tiden.
Om jag lurar döden? Nej jag lurar inte döden.
Det är döden som lurar mig.

Till slut finns inget kvar.
Jag tror inte att jag är falsk, då hade jag inte delat med mig av mitt innersta som jag gör här. Allt du läser här kommer direkt från mitt hjärta, det är mina innersta tankar.
Du får ta del av dem, för kanske de kan vara en hjälp, en stimulans, en tankesällare för dig, inte vet jag.
Berätta gärna i en kommentar......och välkommen tillbaks, jag kommer fortsätta att skriva av mig......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar