onsdag 29 juli 2009

En gräsmatta klippt på skrodden

På Nämndemansgården säger min terapeut till mig
(nu suckar jag högt)
efter att fått höra att jag var fjärde vecka har jag tagit återfall......ber han mig förstå....att jag behöver mer behandlig.

Ja-svarar jag.
Men min kommun vill inte satsa mer.

Lars, Nämndemansgårdens teraput säger
-Lena, du behöver tre veckors behandling här på Nämndemansgården och sen skulle du behöva tre månader på halvvägshus.

JAG BLIR SÅ JÄVLA RÄDD .

För jag förstår att jag faktiskt skulle behöva det.

Min friska hjärnhalva, ja jag har faktiskt en sådan med. Räknar i dagar, veckor, månader, ser solen komma och gå. se hur många dagar det är innan jag är hemma.
Så blir jag ganska liten i mina funderingar när jag får dem...
Tittar på min lilla vackra dotter, och tänker, vilken underbar tjej.

Så tänker jag, tre dagar, tre veckor,tre månader....tre månader är ganska lång tid. Tettio år är en längre tid....

Första gången jag hörde talas om halvvägshus, fick jag den uppfattningen om att man skulle lära sig att anpassa sig i vardagen som om man inte fattade någonting....Trodde att de misstrodde mig om allt.

Tom när jag klippte min gräsmatta på skrådden-på skrådden är skånska och betyder på diagonalen.

Jag skroddar över min själ nu.....

mina funderingar är många, dotten i familjehem?????
hon klarar det, gör jag de?jag är ganska ensam i mina funderingar.Mina funderingar var ganska klara ,när jag klippte min gräsmatta på skrodden. Fundera lite.

2 kommentarer:

  1. Får du channsen, så ta den!

    SvaraRadera
  2. ja, men hallå !! Hjälp till själv.Du kan bara göra det

    SvaraRadera