tisdag 7 juli 2009

Nu har jag bestämt mig....här är jag:-)

Jag har bestämt mig för att inte skämmas mer.
Det ska bli slut med det.
Skämmts är något jag gjort mer eller mindre under hela mitt liv.
Det ska jag inte göra mer.

Jag heter Lena och är alkoholist.
Det är inte världens hit att vara det. Nä, fy fan rent ut sagt, det är inget man ens skulle vilja önska sin värsta ovän att vara.
Det är inget jag är stolt över.

MEN JAG SKÄMS INTE.

Jag bär på min skam och skuld.
Den ska jag ta itu med.
Det kommer säkert bli ett jävla tufft jobb.

Att jag väljer att presentera en bild här och nu på mig själv, är för att jag känner att jag står för den jag är.

Det är inte lika lätt att stå för allt som jag gjort och sagt både mot mina nära och kära som mot mig själv. Det kommer ta tid att "laga" i många avseende och jag förstår också....att en hel del kommer förbli trasigt. Ännu en bit i min skuld och skam.
Men här är jag där jag är nu i denna dag. Jag är jag, och jag försöker så gott jag kan.

4 kommentarer:

  1. Du är stark Lena!! Allt går ju o laga;) o lite småsprickor blir det nog alltid, men det är väl så det ska vara i livet eller?? Du fixar det här fint, bra skrivet förresten /Kram

    SvaraRadera
  2. Du är en människa att beundra, det ska du veta. Jag böjer min nacke i vördnad. Om det fanns fler som du skulle världen vara en bättre plats att leva på. Med din kämpaglöd kan du försätta berg. Fan vad jag beundrar dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Nej vännen, allt går inte att laga....inte ens med alla tricks och knep som finns.Inte heller alltid ett förlåt accepteras. Däremot kan man försöka att inte göra om samma misstag.

    SvaraRadera
  4. Till Anonym....
    Det är starka ord,du lämnar till mig som gjorde mig rörd. Tack.
    Det känns fint att veta att mina rader, mina tankar, mina känslor tas på allvar. När jag började med denna blogg gjorde jag det mest för min egen skull, det gör jag fortfarande. Men nu känner jag även att den ger något åt andra.Det känns fint. Kram// Lena

    SvaraRadera