tisdag 10 mars 2009

Bisarr rädsla

Medan en normal människa är rädd att bli full, kan jag känna en rädsla att bli/vara nykter, bisarrt, eller hur? Att få komma ner på jorden, få lära känna ett helt annat jag, såsom jag verkligen är, ett äkta jag, är en märklig tanke. Jag skriver tanke för jag har ingen aning om hur det kommer att kännas. Få reda på vilka mina svagheter är, men framför allt att jag vill ta vara på de styrkor jag vet egentligen finns inom mig. Att kunna se på omvärlden och mina medmänniskor på ett nyktert sätt, inte igenom några falska föreställningar eller förhoppningar hur det kan vara, utan verkligen få möta det ansikte mot ansikte. Läskigt men spännande, jag ser framemot detta, för innerst inne är jag en nyfiken människa som vill välja glädje framför allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar