tisdag 10 mars 2009

Fullmåne

I kväll är det fullmåne, den är vacker, den är mäktig.
Den kommer hålla mig vaken i natt, det gör den alltid när den är hel, stark och rund.
Det slår aldrig fel.
Tänker på alla blomfrö jag borde sått för några dagar sen, de dras lättare upp ur sin jord när månen får lysa på dem, när månen får låta ha sin mäktiga dragningskraft på dem.
Men whatever, jag kanske ändå inte hinner ta hand om dem här framöver, jag har sått ett annat frö, som ska leda till min vår.
Idag var det åter dags för ett besök hos kommunens "missbrukshandläggare", blev positivt överaskad över det hon skrivit om mig i sin utredning, nu kanske det äntligen kommer hända något. Ett hopp i mig har börjat gro.
Tankarna är många, de är som vanligt förvirrade.....men när jag tänker efter är de ljusare, för jag tror verkligen på det här fröet som jag sått. Att be om hjälp(vilket inte alltid är det lättaste att göra, när man möts av oförstånd/okunskap eller ovilja att vilja förstå) och att jag nu äntligen kanske kan få den näring jag så innerligt behöver för att växa.....

Säkerligen är det många tjuvskott som behöver nypas bort i min uppväxt, men det brukar det behövas göra för att resultatet ska bli bra.

Nu ska jag gå och duscha i antiseptiskt medel (eller vad det nu heter) för i morgon ska jag kapa av en bit av min fot.....Aj Aj på tal om tjuvskott;-).

Ps. Jag läste tidigare idag att man kan få större lustkänslor av att äta en bit choklad, än att kyssas. Men då undrar jag, hur mysigt är det att krama en chokladkaka?
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar