lördag 21 mars 2009

Kärleken kommer, kärleken går.

Kärleken kommer och kärleken går.....
alla känner ju till dessa rader, av Nils Ferlin

så har det varit för mig igenom åren som gått, kärleken har kommit men för min del får jag lägga till de hemska raderna, kärleken har mest gått, för kärleken till flaskan bestått.

SUCK.

För jag har verkligen älskat de som kommit in i mitt liv, jag har bara inte kunnat visa det på rätt sätt. Jag har inte kunnat ta emot dessa känslor.
Jag har älskat, som jag har älskat.........men till slut har kärleken till flaskan tagit överhand.
SÅ ledsen jag är för det, för min kärlek till flaskan ger bara en tillfällig förälskelse, en förnedrande men en tilfällig tillfredställande kärlek.
...alltså inte tal om någon ömssesidig kärlek.........
...... eller det är tyvärr så
Det jag funnit i flaskan, är så starkt.
Jag är nog ganska naiv. Naiv nog att tro att den starkaste kärleken skulle ta överhand. Då menar jag inte kärleke till flaskan. Så ledsen jag är, men inte förvånad, Kung alkohol har ännu en gång tagit förstaplatsen i besittning.
Men min önskan har alltid ändå varit att "den riktiga kärleken" skulle få plats nummer ett i mitt liv. Jag är så jävla ledsen nu...... jag saknar en famn.
Jag saknar någon som bryr sig, nån som jag kan få bry mig om, nån som vill vara i min famn, få stanna där tills vi kan säga godmorgon till varandra, och få längta efter varandra.
" Om och om och om igen"
Jag är så ledsen.

1 kommentar:

  1. Det är inte lönt att hata alkoholen, den bryr sig inte...
    Hat är bara ett annat ord för kärlek...
    Dags för en smärtsam skilsmässa nu, smärtsam för dig, inte för drogen, den bryr sig inte, den är ju redan otrogen mot dig och har massor med älskare och älskarinnor världen över...
    Kram på dig.

    SvaraRadera