torsdag 12 mars 2009

Milda Matilda med Kalle Anka

Här sitter jag med en Kalle Anka-fot, ja den ser nästan ut så i alla fall, operationen gick bra, fick som vanligt ta dubbel dos av bedövning för när det var dags för ingreppet, som skulle ske under lokalbedövning hade jag lite för mycket känsel kvar för att låta doktorn sätta sågen i foten.
Lite läskigt var det allt att ligga där o lyssna på när någon sågar o mejslar i ens kött och ben. Tvi:-)
När jag kom hem sov jag en liten stund, och det var tur att jag fick den halvtimmen för sen satte smärtorna i gång på allvar. Först klockan halv sex i morse fick jag ytterligare en timmes sömn. Sen ringde en kollega o undrade om jag kunde jobba för henne idag, ha ha, tror inte det.

Milda Matilda vad jag har haft ont i natt, fick med mig "starka" värktabletter från sjukhuset.....pyttsan, de verkade inte ett enda dugg.......fast det klart att man har ont när de sågat av benet, har numera lite metall i foten också, fått skruvar som ska hålla det hela på plats.

Nu ska jag mysa med dottern.

1 kommentar:

  1. Kan det vara så att du har en hög tillvänjning, alltså en hög tröskel att passera innan värktabletter, lokalbedövning, osv. gör någon nytta?
    Hur kan det komma sig att du har det i så fall?

    SvaraRadera