tisdag 3 mars 2009

Viljan eller förmågan det är den stora frågan

Tänk att det finns så mycket okunskap, jag vill inte på något sätt försöka frälsa världen, men jag vill gärna dela med mig av mina erfarenheter.



"I dag har jag brutit benet, men ikväll ska jag hoppa en och åttio i höjdhopp, det ska jag göra för jag har den rätta viljan, hoppsan jag glömde visst mitt i hoppet att jag har ju inte förmågan till det."

Jag har brutit med min själ, jag har inte haft kontakt med den under många många år, jag bryter ner min kropp, men jag VILL få den gåvan igen lära känna den jag verkligen är. Jag har inte FÖRMÅGAN just nu för jag är fortfarande i sjukdommens järngrepp.

Det är därför jag ber om hjälp, för jag har en stark önskan om att bli fri från detta helvete jag befinner mig i och som jag skapar för mig själv och för min omgivning.


Skammen jag känner är nog lika hög som bred, likadant är det med skulden, att en dag kunna gottgöra både mig själv och andra som jag skadat, ser jag framemot. Det kommer inte ske i dag inte i morgon men en annan dag. Stå för vad jag gjort och sagt. Det kommer inte att bli så lätt eftersom jag under rusets gång inte haft en aning om vad jag sagt eller gjort.

Jag hörde en liknelse om en "normaldrickares" och en alkholists sätt att spela rysk roulett/dricka alkohol.
I normaldrickarens revolver lägger du i lösa skott och när han sätter den mot tinningen blir det ett klick. I alkholistens revolver lägger du i skarpa skott och det säger pang varenda gång.
Det är väl så vi kan bäst likna med vad som händer i min sjuka hjärna när jag dricker, inte alltid men oftast.
Så det här uttrycket "Med vinet kommer sanningen" eller "Från fyllehundar och ungar får man höra sanningen" kanske stämmer om det kommer från en normaldrickare. Från oss av den andra sorten stämmer det inte alls då det har sagt pang i vår hjärna och där finns inte ett uns av vettighet kvar. Det blir en total kemisk bomb som slår ut allt.

När jag nu då vet det allt detta varför låter jag inte då bli undrar du. Ja, jag vet att valet borde inte vara så svårt. Det klart att jag har viljan men dessvärre inte förmågan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar