tisdag 31 mars 2009

Willy Wonkas värld- en märklig värld

Välkommen till Willy Wonkas värld.......det är en märklig och annorlunda värld.
Ja,jag har ju inte varit i detta chokladparadis, men jag hade inte haft något emot det ,jag har inte fått smaka på gräsmattan gjord av den mildaste mintchokladen, inte heller seglat omkring i en rosa polkagrisbåt eller fått njuta av evighetskaramellerna i uppfinnarrummet.
(Kalle och chokladfabiken)
Jag har varit i en annan märklig väg Kallad "verklighetens värld".

Det har varit en märklig vecka, på många sätt och vis.
Jag har gjort och uträttat så mycket, tror att jag förberett allt i sista detalj, innan jag ska få ett ja i nämnden.
Det innebär flera ärliga och stundom allvarliga samtal med grannar, fröken i skolan/fritids . arbetsförmedling, arbetsgivare, familjen, kompisar...mfl.
Framför allt reaktionerna har varit i de alla handa slag.......
Förfarandet av mitt ärende, berättar jag mer om en annan gång.
Jag kan bara nämna, att det är inte roligt att "blotta sig" inför ca 12 nämndemän....flera av dem i utbildnings och-studiesyfte......hoppas att jag fått dem att förstå, att jag lider. Att det finns fler som jag.
Att de flesta av oss INTE sitter eller ligger på parkbänken, jag tex. har placerat min parkbänk i vardagsrummssoffan, köksstolen, bakom spelmaskinerna,i mina tankar...... Fy fabian, det är inget vackert vardagsrum jag har.

Tillbaka till Nämnden den heter BINSU.....
Bildning och sociala utskottet:)
Förstå ,att jag verkligen vill............
jag hoppas ju och önskar att det ska bli ett ja.

Det blev ett JA, jag sitter här och funderar om jag gjort allt vad jag ska hinna med.....
Jag ska åka i morgon.

Det känns märkligt, nu är tiden här.....

Jag läste om Nämndemansgårdens symbol.
Lotusblomman.
Den valdes som symbol bland annat för sin skönhet och för sin styrka. Symboliken med tillfrisknandet hos en person med beroende är slående. Varje morgon öppnar sig blomman för att ta emot solljuset och på kvällen sluter den sig igen. Den lever sitt liv en dag i taget prcis som den beroende måste göra i sitt tillfrisknande. Dessutom så är Lotusblomman en av få växter som klarar av att överleva och växa trots svåra förhållande i otillgängliga träskmarker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar