måndag 22 februari 2010

Ångesten

Ångest- vad är det?
Slår du upp ordet här på nätet får du bristfälliga kommentarer, bristfälliga definitioner.
Fram tills nu. Och tills vidare.

Jag ska försöka förklara.
De kommentarer jag läst om ångest, ja visst en del känner jag igen. MEN.
Det finns inget självklart svar på vad ångest är.

Läs inte allt på internet, inte deras förklaringar heller...



Ångest är något så djupt rotat inne i hjärtat,att du egentligen aldrig vill att någon ska ta del av det
Det gör så ont, så när minnet poppar upp för dig är allting stopp. Du känner ett sånt självhat, för evigt.
Min ångest är min. Jag säger grattis till den som inte har någon ångest. Då menar jag inte ångest för att välja vilka kläder du ska ha idag. (den kan kännas påtaglig för dig, men den är bara löjlig).
Jag menar ska du ha en ångest för att vilja leva idag eller inte. Då kan vi börja prata.....
Min ångest är kanske löjlig, jag vet inte.....
men något som jag märker allt tydligare är mina andningsproblem, är ganska påtagliga nu.

MIN JÄVLA EKONOMI är bara en parantes i det hela.

Det har jag lagt i kommunens händer. Ja.......suck det har jag-och att be Sinnesrobönen....visst det funkar en liten stund när jag är där....men inte så länge.

Min ångest jag bär på vill jag inte dela med mig av här o nu.
Det stör mitt liv, det ger mig en sådan ångest att mitt liv är bara noll.

Till min "kära" handläggare(kontaktperson) på psyk.
Det är sådana grejer ni kanske skulle kanske prata om i stället för att hämta en Stesolid hos sjuksköterskan, för att lämna till MIG, ensam i förtvilvan ensam i min sorg.
Ni kanske har missuppfattat ert jobb.
Ni kanske borde ta en runda o tömma sopkärlen istället?
Komma ut i verkligheten o se er omkring.
Det är vinter här ute...det är snö, det är kyla. JA det är det.Det finns en massa skit att ta hand om.
Både organiskt o välsorterat. Det finns en jävla massa skit, som är mänskligt och osorterat.....snälla ta hand om oss....

på det sätt vi förtjänar.
Inte några fack, kommer inte låta er behandling av mig gå oförbemärkt mig .
Måhända att jag är "alkis" men jag är inte dum.
Sorry.....men jag tänker inte ert bemötande/medicinering för mitt mående dra MIG ännu längre ner i skiten. Om ni ändå tagit ett blodprov.

KORSBEROENDE........det är vad man uppmuntras på avd 51----- Stesolid o Nitrasopam.
De kallar det avgiftning???????

För mig ett rakt ut till MITT helvete´....

Lätt för sköterskorna.
Helvetet för mig,

Jag gick rakt ut till närmsta bolag.
Och sen till närmsta Jack Vegas....

Känns skönt att veta att min ångest kan dämpas.... för ett par minuter ......och ett par hundralappar...för några minuter.....för att sen känna ångesten allt närmre mig........



Ps. vem ville att det skulle bli så här..............
Har ett problem. Ska gå o lägga mig nu, Som vanligt vakna i ledsamhet i förtvivlan o ingenting,,,,,
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar