fredag 19 februari 2010

sopsortering o förpackningsindustrin

För er som inte tror att jag tänker på något annat Än alkohol o droger. Kan jag bara säga tji, fick ni, det finns vardagliga ting också. Eftersom jag är lite gnällig av mig, så forsätter jag här ;-)



Mitt hem har av för mig naturliga skäl inte funkat riktigt på sista tiden.

Alltså ville jag gärna rensa ut lite nu...



Vår soptömmare kom inte o tömde våra kärl denna vecka. För det vart snökaos o tunnorna var insnöade.

Organiskt o övrigt avfall, höll på att skriva överfall, för det är det nästan så man känner sig när sopsorteringen ska fram. Hoppas att ingen ser att jag råka slänga en konservburk i "övriga" sopor. Här ska det sorteras, jepp. Organiskt avfall, inga problem...matrester alltså. Men sen.

Uj uj uj. Tidningar för sig...där får det inte finnas kuvert...för dår finns klister, på dem. Så ner med dem i övriga sopor.

Mjölk och juice paket. Dela kartongen för sig och plastkorken o plastpipen för sig ?????

En tandborstepaket. Dela upp. Plast kartong. Cigpaket, plast, aluminium o papper. Inte konstigt att hemmet har numera fått en liten soptipp. Ja mitt i allafall. Så mycket sopor. Kartong hit plast dit. Om man nu köper ett paket toarullar, varför inte packa in det i papp....nä, plast ska det vara.
Det är för att se om det finns hjärtn eller så på "PAKETET"

Orkar inte dra igenom listan jag tänkte, för jag har sorterat sopor halva kvällen.

Funderar på alla mina sopor, jaha, ska mina kattbajsklumpar sorteras, bajset är organiskt, men inte sanden. Hur ska jag göra?

Terapi för "en sån som mig" kanske.
I mitt kök finns en uppsamlinsgsplats, där finns det en vecka eller två....i ett hörn i köket, sen åker det ner i bilens skuff.....lika många veckor, minst.

Lite annorlunda tankar från mig. Men så är det.
Även om jag är som jag är så funkar en del.

En del inte alls.

Tänkte lägga ut ett tiggarbrev här. Någon som kan skänka mig eller låna mig pengar, NEJ NEJ NEJ tänker inte använda den till spel. Tänker använda dem till mina usla nödvändiga och alldeles vanligt förekommande räkningar.

I bland hör jag "par" som gnäller över att de inte får i hop ekonomin. Två löner är ganska bra eller hur.... jag har sjuttiofem procent av min redan sjuttiofemprocentiga lön....

o jag forsätter att panta mina burkar, som jag egentligen inte ens har råd att köpa.







Helt krasst jag går back femtusen kronor i månaden, minst.

Är det nu jag ska sjunga Leonards Coens halleluja.?

Jag var ute härom dagen, skottade som en tok...jag sjöng inte Halleluja.
Jag sjöng, jag fångade en räv en dag men räven slank ur näven, men lika glad är jag för det men gladast är nog räven.....å åh o åh o hå o etc....
vad gör det om hundra år när ingen ändå finns till......


det är väl då man utbrister Halleluja,,,


Ps....du som har några tusenlappar över.......hör av dig.....

1 kommentar:

  1. Jag vet hur det känns, jag har med suttit fast i ett ekorrhjul. Allt började med bostadsbidrag...När jag separerade för 13 år sen tog jag bostadsbidrag. Efter 2 år var det 17000 fel.Det slutade med att jag inte kunde betala annat då fkassan ville ha sina pengar.. Sen var cirkusen igång, kronofogden.. Alla ville ha pengar. Å belöningen när dom börjat med avrag på lönen var straff avfigter och förskottsbetalningar!! Alltså betala dubbelt upp för att jag tidigare "misskött" mig. Än idag kommer nån räkning via kronofogen men ja har lovat mig själv att aldrig mer nåt bostadsbidrag. Jag skulle oxå vilja dela min budjet med nån mer, men min vän är alkoholist så hans pengar går redan upp i hans liv. Å många ggr blir det att jag ser till att även han har mat.

    Vi har med sopsortering.. Glödlampor, batteriholkar, papper men sen är det bara 2 till, organiskt och en för övrigt restavfall. Inte fullt lika illa som hos dig, men jag vet vad du menar. Man känner sig som en bov.

    Just nu satte min vän över sina hyrespengar till mig, han har tappat bort sin hyreslapp å e livrädd att bli uteliggare. Även detta finns med i hans bagage sedan tidigare i livet.

    Hoppas ändå att det ordnar upp sig för dig Lena, jag vet att det är tärande.

    Var rädd om dig.

    Kram Sillen

    SvaraRadera