lördag 27 februari 2010

X-empel från" grodan" Båstad kommun

Är lite nyfiken på vad Båstad kommun har att säga om "en sån som mig".

Läser under fliken Omsorg/hjälp.

"Alla i kommunen ska få det stöd som de behöver för att kunna leva ett eget liv, så mycket som möjligt."

Så står det faktiskt, jag ber om hjälp men den, hjälpen hamnar mellan fåtöljerna i kommunen.
Är beklämd, är alkoholist, är obstinat förmodligen bipolär också, kanske på vägen till gränslandet.

Ber om hjälp, vad mer kan jag göra. Har SÅ ofta fått höra att du måste våga be om hjälp!
Det sägs att för att vara sjuk ,måste man vara frisk . Suck ja ja....som om jag inte försöker det...

Jag är inte frisk, långt därifrån, men heller inte så sjuk att jag inte reagerar.
Jag klarar inte att leva ett eget liv för tillfället, jag ber om hjälp, jag bor visst i fel kommun, eller så har den som skrev ovannämnda rader druckit.... sånt kan man väl inte lova.?

Eller var han/hon bipolär....en bra tid i livet, eller en mindre bra tid... lova andra också det, utan att hålla det löftet, liknar en alkoholist.
Fan fan fan.

Kan inte mer än förundras- Leva sitt liv så mycket som möjligt. Var finns stödet?
som jag inte försöker det. Nu lever jag mitt liv alldeles för mycket.


O ingen vill /kan stoppa mig.


Ps, Jag kan måhända låta destruktiv, men dottern har haft ett bra sportlov,,,, buggkurs, luftgevärsskytte, bowling, lek, spel,data, bakning,matlagning, bus,,,,,kompisar som övernattat....


Mitt stöd finns genom en golffreak...haha ,tack tack du vet vem du är, trots att Du jobbar i en kommun som lovar mer än den håller.... Lev ditt liv så mycket som det är möjligt. ?!?!?!?!?!

Tack Benny,...trots alla grodor o annat skitsnack i våran kommun,så finns,lyssnar, orkar o verkar du här. Guld värt. Hole in one.

O jag jobbar på....patientnämnden var inget för mig så nu blir det HSAN bla....



2 kommentarer:

  1. Ibland finns inte hjälpen och stödet där man tror och tycket att den borde finnas..
    Jag sökte hjälp mot mina problem hos Humlan i Laholm, där fick jag nålar i öronen och jasminte... men något värdigt liv fick jag inte...
    Jag visste nog innerst inne var hjälpen fanns att få, men jag var för stolt för att gå tillbaks dit då...

    Kram Palle

    SvaraRadera
  2. Stå på dig Lena, även i din kommun ska det funka. Men jag vet att i även Varbergs mals det så himla långsamt..

    Stå på dig å var rädd om dig

    Kram Sillen

    SvaraRadera