fredag 12 februari 2010

Kronans droghandel

Va, trodde knappt mina ögon när jag var uppe i byn tidigare idag.
Apoteket har bytat namn till Kronans droghandel.

Jo, jag tackar jag.
En del tar droger frivilligt och olagligt.
Jag blev drogad på sjukhuset ofrivilligt och förmodligen olagligt också.

När jag sökte psykakuten i Helsingborg var det inte för mitt missbruk utan en ryggsäck som behövdes tömmas lite. Alltså förtydligande, sånt som jag brottats med långt innan ens jag visste vad alkohol var.
Berättade dock för sköterskan att jag har problem med alkohol och fick "blåsa" och resultatet var noll promille.
Tänker berätta mer om mitt synnerligen otäcka bemötande av läkaren vid ett annat tillfälle.

Men det första han sa till mig var att du ser ju inte så abstinent ut.
Förklarde för honom att det var inte därför jag sökt mig till akuten.
Efter många om och men så gick han o ringde till Ängelholm och kom och berättade för mig att han skrivit in mig pga av mitt psykiska dåliga mående, inte alkoholproblem.

Kommer till Ängelholm vid halv fyra på morgonen, och får sova några timmar innan "avgiftningen" började? ? ?
Inga blodprover togs.
Undrar då får man verkligen sätta in en behandling utan bättre belägg.
I vilket fall som helst blev jag insatt på en hästdos av Stesolid.
Nedtrappningen skulle vara klar till lördagen.

Då kom en sköterska på att det fanns inga anteckningar om det, och hon kunde inte själv göra det utan var tvungen att vänta till Farbror Doktorn kom på måndagen.
Däremot kunde hon gå utanför schemat när jag vid ett par tillfällen var jätteledsen o grät i floder. Då var hon snabb att hämta en tablett till.
Så det skulle kännas bättre om en stund.

Ja, jag tog emot dem, för helskotta jag är ju en beroendeperson, inte tackar man nej till ett litet extra rus. Till saken hör också att på tisdagsmorgonen vid min första kontakt med avdelningens läkare ifrågasatte varför jag skulle få Stesolid, jag menade att det finns ju andra mediciner som inte är beroendeframkallande men ändå har samma effekt.
Han skrattade åt mig o sa att inte kommer du bli beroende av denna kuren.
Och att det var praxis att använda det där.

Måhända att jag inte skulle bli beroende men har man fått smak på något som får en må bra..... kanske det blir en lockelse i framtiden. Det finns ju andra läkare man kan gå till. För att sen gå till Kronans Droghandel och därmed droga lagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar