tisdag 23 februari 2010

Livet utanför dör.....

Livet utanför dör.
Det dog för ganska länge sedan egentligen.
Tänkte på det igår när jag var med dottern o hennes kompis på buggkurs. Blev ganska påtagligt då....

Så sitter jag där/här utanför livet i stället för att vara med där.
Deltaga i det. Musiken får mina ben att spritta i takten, får mina minnen till livs, får mina tankar o önskningar att tänka framåt. Så behöver jag stanna upp för ett tag, Känna o deltaga i livet som finns idag. Dansa i livet! Det är vad jag skulle behöva.

Om man en gång hamnat lite utanför livet är det svårt ibland att hoppa på tåget igen,

När jag är arbetslös är det nog ganska normalt att jag blir asocial.
Det är inte roligt, när jag är egentligen är social.... (jag, kan vara =man)

Bitterfitta.......
inte ännu, jag har min livsglädje trots allt.

Jag vet att många/flera av er som läser min blog tänker -Men tänker. -Ta dig samman o gör allt det där du drömmer om.

Vill jag, vill jag, men när ångesten sätter in så slår den allt annat ut. Slår ut allt annat i spelplanen som kallas för livet, just det ÄR LIVET.

Ps. Idag spöade min dotter mig ordentligt i bowling.
Jag var mest glad över att "Dolda kamernan" inte fanns på plats.
Om den skulle filmat mig, aj aj vilka skratt det skulle blivit om min prestation på bowlingbanana visats.

Min dotter så nöjd med dagen.

Shit vad jag har blivit teknisk. Letade fram en gammal discodänga.. . lyckades inte få fram musiken direkt på sidan. Men öppna en flik till o kopiera webadressen på sidan här...så får du lyssna till Laban från Danmark o en hit hos mig för tjugo- tjugofem år sedan. (Lika länge sedan jag hörde den sist men jag kom ihåg den ganska bra ).o samtidigt läsa mina rader.

Ha en bra dag :-)

4 kommentarer:

  1. Har läst delar av din blogg och det ger mig några tankar. Du är en glad och alert kvinna i dina bästa år men du lever inte som du vill. Du har en dotter som du älskar och som ger dig så mycket. Du måste sluta tänka så negativa tankar om dig själv och ditt liv. Du blir DINA TANKAR. Du behöver ändra på det NU. Så fort du tänker en negativ tanke så omformulera den omgående till en postiv. Tänk lösnings fokuserat och inte problem orienterat. För det är bara du och ingen annan än du som kan ändra på ditt liv. Sluta skriva negativt om dig själv för du trycker in det i hjärnan och du blir vad du skriver och vad du tänker. Även om du har massor av problem så börja snarast med dina tankar så ska du se att du får ork och kraft att ta tag i det som är problematiskt. KRAM Ullis

    SvaraRadera
  2. Tack Ullis för din kommentar.
    Jo jag är medveten om vad du menar med tankens kraft. Vissa dagar kan jag som du säger omformulera mina tankar, ska ta med mig dina ord framöver."Tänk lösnings fokuserat och inte problem orienterat", får bli mitt nya motto. Kram Lena

    SvaraRadera
  3. God morgon.du ska ha en bra dag.kram

    SvaraRadera
  4. Fint att din dotter tycker att ni haft fina stunder, hoppas att du själv tyck om det även om tankar mal..

    Ha en fin helg

    Kram Sillen

    SvaraRadera