tisdag 7 september 2010

Tvpågolvetfemkattungarosorteringilådornaoskåpen.

Förtydligande till rubriken,
Tv på golvet, fem kattungar o sortering i lådorna o skåpen.

Det står en tv på golvet i vardagsrummet. Min förra gick sönder o jag orkar inte bära ut en fyrtiokiloskoloss själv.
Det luktar kattbajs i min lägenhet.
Det finns sju katter här....inte så konstigt då. Fem av dem ska snart bort förhoppningsvis. Men det är kattungar. Dem slänger man inte ut hur som helst.

Vi planerar en flytt till Lund. När man flyttar kan man inte släpa med allt. Därför är det projekt sortering på gång. För att sortera behöver man plats. O när man sorterar tar platsen ganska snart slut. KAOS uppstår.

I detta kaos...råkade en PEDANTGRANNE komma in till oss i fredags, jag var på jobbet. En kattunge fastnat med en tass i ett notställ, en dotter som var rädd o förtvivlad, kunde inte få loss denna katttass...hämtar grannen som tvättar sin bil minst en gång om dagen (han skruvar tom av nummerskylten, för att komma åt smutsen)klipper gräset minst fyra gånger i veckan även om det inte växt.....
Jaja.....i vilket fall som helst, han har anmält mig till socialen.....
Detta är en spekulation.....men herregud.
Det är bizarrt.
Kom inte o säg att jag missköter min dotter. PUNKT.
Att hon blir påverkad av mitt beroende är en sak.

Att jag har det lite skitigt o oreda är också en helt annan sak.
Jag jobbar på ett säsongsjobb...där varenda timme jag kan få är viktig. Förra månaden hade jag närmre 220 timmar inte fanken prioiterar jag då städning när jag kommer hem. Då tar jag hand om min dotter. Lagar mat,tvättar, hjälper med läxor, umgås med henne.... o Gud så trött jag blir.

I snart 18 månader har jag försökt få min dotter till en barngrupp. Jag älskar denna lilla stora tjej. Jag vill bara hennes bästa.
JA, JAG VET, vad som skulle vara till hennes bästa men NU får vi utgå från situationen vi finns idag.
Det finns ingen barngrupp här. Mycket handlar om pengar, det talas om andra kommuner.
Inte mig emot. Har bara inte lust att säga till dottern. "Kom nu vi ska cykla fem mil dit o fem mil hem" Men hon vet att det här med barngrupp kommer...kanske så småningom. Vi kan prata om allt.

För övrigt....jag måste berätta om vilken fantastisk resa vi hade i slutet på augusti.
Dottern fyllde tio år. Vi var på Öland o hade en så mysig helg. Rolig. Lärorik. Guidade turer på Borgholms slottsruin o Kalmar slott. Tältade. Myste. Vann två kilo Toblerone. Plockade påfågelsfjädrar. Fick hisnande åkturer i karusellerna för att det var slutet på säsongen...killarna som styrde karusellerna såg till att det gick extra snabbt o varade hur länge som helst, hu hu.
.....hade det helt underbart helt enkelt..........
Skulle kanske bjudit med pedantgrannen?

1 kommentar: