onsdag 15 september 2010

Vi drar till Malmö

Nä, vi drar inte till Malmö....kanske till Lund så småningom....förhoppningsvis.
Har fått ett erbjudande om ett heltidsjobb åretrunt här i trakten.
Ringde o pratade med ansvarig o berättade lite om mig o det lät ju lite lovande...
Måste då skaffa bil förstås...har inte tänkt att cykla Italienska vägen varje dag.

Mitt möte som jag var så laddad inför morgondagen är inställt. Typiskt.
Men frågorna finns fortfarande kvar.

Men för tusan säg inte att jag inte sköter mina kort.
När denna kommunens så kallade tjänstemän får sina "egna" sjukdomsfall...eller vad man nu ska säga...så finns det ingen som träder in i deras ställe.
Tro mig...jag vet, de har måndagssjuka eller är gravida eller så har de Ågrenssjuka....inte anträffbara...!?
De ska vara anträffbara måndag till fredag 8-17
Sen håller de helg.

Om det är tvärtom så missköter jag mig?!
Nu är jag varken måndagssjuk eller gravid..har Ågrenssjuka ibland men den går väldigt snabbt över...och jag går fan ta mig till jobbet ändå.
Jag gör ändå så gott jag kan i min situation, där jag är idag.

Vardag som helg.


Det är lite krig just nu....mest i mina tankar....för det ska fan veta...att få tag på respektive tjänsteman som jag har i åtanke nu, för att ställa mina frågor o FRAMFÖRALLT få ett svar av, är som att leta efter en nål i en höstack.

Säger dig det något?
Ja, ja ja...jag vet...håll dig nykter o du slipper den skiten..

men jag är inte där ännu...
Jag är här.Detta är min verklighet.

4 kommentarer:

  1. Du skriver ofta om nykterhet och sånt att "jag är inte där än" och liknande.
    Det finns bara ett sätt att hålla sig nykter, nämligen att låta bli att dricka..
    Svårare än så är det inte.
    Väljer man att inte ta emot den hjälp som finns att tillgå så tycker jag att det visar en ovilja att överhuvudtaget bli nykter.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har förstått det hela rätt.
    Jag kanske inte vill leva nykter.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det tror jag att du vill, men jag tror också att du är rädd för att det ska göra ont.
    Det gör ont, men jag lovar dig att om du uthärdar den smärtan så kommer du att få ett liv som du nog inte kan föreställa dig i nuläget.
    Och som sagt, det finns hjälp på vägen.
    Jag trodde inte på dom tolv löftena i början, men nu är jag där.

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. :-) Så har du rätt åter igen.
    Rädslor är inget vidare.

    Kram

    SvaraRadera