torsdag 18 juni 2009

Behaga eller behagas är den ständiga frågan-skammens knut

Tick tack tick tack

Dreaming, hoping for another try

Jag har alltid velat människor väl, är det fel?
Jag har också önskat att de velat mig destsamma.
Var hamnade vi?

Frågetecknen är många, svaren likaså

Se på rubriken-Behaga eller behagas är den ständiga fråga-skammens knut.

Vad är skammens knut då?

Ja, jag vet inte men om jag känner skam för något så skäms jag för att jag känner skam, samtidigt vill jag ju att du ska se mig, när du ser mig. (utan att jag behöver skämmas)
Det är inte lätt.
Du ska ju inte behöva skämmas över mig, eller hur?

Ja, jag är kanske ett "maskrosbarn", nej, jag tror inte det.
Ingen "tapetblomma",
eller "clown"
jag är ingen "hjälte" heller.
Absolut ingen "rebell".

Vad är jag så då?

Vem kan jag säga att jag är, utan att skämmas?

Är jag i dina ögon en jävla alkis, är jag en kvinna utan ryggrad. Ja, du har sagt flera gånger att jag är ett as, ett as lever inte, Jag lever. Jag lever kanske under ytan många gånger, men jag lever iallafall.
Jag har blivit kallad ryggradslös flera gånger, sånt känns.Jag har fått höra att jag ser kuvad ut.

Jag måhända ha kört fast i samma hjulspår.
Det händer ganska mycket här nere i lervällingen må du tro.
Jag är inte ryggradslös, för jag har armar och ben som bara vill kravla sig upp, jag vill komma vidare på min väg.Jag är nyfiken på livet, livet som det är....vet du, är du intresserad av att få veta vad det innebär.
Fan jag är nyfiken på vad som finns efter nästa gupp. Ett sidospår kanske ; -)
Ut i vida världen, tjoho!
Är du redo att följa med mig......

Livet är en bergochdalbana (vilket fantastiskt ord eller hur?)
jag följer med den, jag vill känna med ett barns förtjusning förhoppning när vi åker uppåt, jag vill skrika rätt ut när vi far neråt.

Det är skönt att få visa vad jag känner.´
Jag är lika livrädd när det går upp som ner.

Därför kommer jag ibland o hälsar på här i mina hjulspår.
Det är tryggt, men fan vad enehanda det är.
Den ende jag behagar är det slitna spåret. Hur brett ska det bli?
Hjulspåret jag rullat i så många mil, så många år, det behagar inte mig längre.

Tryggheten? Får jag ta med dig upp?
Får jag ta med dig till en värld i ljus.?
Kan du vara snäll och följa med mig, jag är så jävla rädd.

Kan du hjälpa mig att behaga den värld som väntar.
Tryggheten, vill du ha glädjen att behaga mig.
jag vill inte vänta längre,
snälla kom med mig nu,
jag behöver något med mig från min gamla värld,
jag behöver Tryggheten.

Ticktack ticktack

Dreaming, hoping for another try......


I'm moving on, and I'm gotta get stronger now!
And nothing is gonna break me down


http://www.youtube.com/watch?v=6uhezzqJsKY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar