tisdag 9 juni 2009

Kommentarer

I morse när jag loggade in här så fanns det tre kommentarer att granska.
En från en, för mig känd "följare" av min blog.
De andra två, vet jag inte riktigt vem det är.
Den ena kan jag ana men är inte säker.

I vilket fall som helst är det jätteroligt att få respons på det jag skriver.
Och i fortsättningen ska jag inte heller refusera någons kommentar.
Jag behöver höra både ris och ros.
Även om rosorna är vackrast, så är det kanske ändå riset jag drar mest lärdom av.
Jag behöver lära mig hela tiden.
Mottagligheten är dock väldigt varierande, men jag tror ändå att den är betydligt större nu än bara för några månader sen.
Förresten tror inte, jag vet.

Deviserna som vi har inom aa poppar upp emellanåt, men den viktigaste för mig är nog ändå.

Långsamt kommer man längst.

Jag är lite låg i kväll. Har varit mycket idag.
Först ett besök hos ekonomiavdelningen i kommunen.
Låter lite finare att säga så än att säga att jag varit på soc.
Nej, jag har inte fördomar mot dem som behöver gå dit.
Men det finns säkert de som tycker Jävla socialfall.
Japp, nu tillhör även jag dem som behöver gå dit.
Halvtid på jobbet och ingen a-kassa gör ingen rik, inte ens till att överleva på.

I vilket fall som helst så fick jag gjort det jag behövde och eftersom jag träffat kvinnan där ett par gånger tidigare så känns det inte så svårt längre att gå dit.
Det är ju inte så att jag hoppar av glädje att gå dit, men jag skäms inte.

Sen var jag hos Benny.
Det vet jag inte ens om jag vill skriva om:-) skämt åsido.
Det är alltid bra att gå dit. Eller kan man likna det med att gå på ett aa-möte.
Det kan kännas jävligt tufft att gå dit, jobbigt en stund.
Men absolut känner jag mig mer motiverad när jag går därifrån än när jag gick dit.
Det var en hel del som kom "upp på tapeten" där i dag.
Har en massa tankar om det i kväll.

Men vill låta dem vila i mig själv ett tag till.

Jaha nästa punkt för dagen var att åka och fixa kläder till dotterns skolavslutning.
Hon fick det hon ville ha själv.
Jag skulle aldrig tvinga henne att ta på sig något hon inte vill ha, för det vet jag hur det känns. Den känslan ska hon slippa.
Hon har förhoppningar om att det ska hända något roligt på fredag. Jag ska vara med i kyrkan men sen måste jag åka till jobbet. Vi får se vad som händer framåt kvällen. Något roligt får det bli.....

Till Dig som läser min blog. Vad trevligt att Du gör det.
Forsätt kommentera och jag ska svara, om jag kan.

Idag blir det inga kloka ord. Idag blev det bara lite vardag. Det är ju trots allt den vi har mest av.

2 kommentarer:

  1. Tror att du har helt rätt där, det finns saker som jag vill höra, sen finns det saker som jag behöver höra.
    Fast ibland är det kanske bättre med en bra lögn än en dålig sanning.

    SvaraRadera
  2. Där kan jag INTE hålla med. För mig finns det inga bra lögner. Sanningen är sanningen.
    Såra mig hellre med sanningen än gör mig lycklig med en lögn. Sanningen gör ont en stund, lögnen kanske för hela livet.

    SvaraRadera