lördag 20 juni 2009

.....midsommardagen 2009

ja, jag vaknade pigg och glad, ojoj, sovit nästan i tolv timmar, det var skönt.

Inte alla förunnat.

Jag behövde det visst annars hade jag inte gjort det.
Tog mig en lugn förmiddag, väntade på ett livstecken från mina kära vänner i halmstad.

T låg fortfarande däckad i migrän,
P tveksam om hon skulle stanna kvar eller inte.

Jag erbjöd att hämta(det gjorde jag redan igår), men nej...fick höra att hon ville nog åka hem och sen komma tillbaka senare i sommar......

Inget tvivel för mig.

Jag blev jätteledsen
Jag blev besviken.

Alla mina känslor om att vara nummer två,var fullständigt bekräftade.

Jag menar bara, om jag åkt till Stockholm, det är väl 50 mil härifrån, om den jag åkt till och var sjuk, hade jag då sagt nej till den som fanns fyra mil från mig, ville komma hämta mig...inte...men så är jag, så är visst P, hon väljer att åka 50 mil.....istället för fyra till mig, visar vilken underbar vän jag är eller hur?

jag valde att åka bort till strandvillan, jag jobbade där effektivt i fyra timmar, i trädgården, sen lånade jag lite Vodka, nu är jag här. Jag är ärlig ,stör det dig?

1 kommentar:

  1. Listig, falsk och stark...
    Ge inte upp, allt som räknas är IDAG!

    SvaraRadera