lördag 13 juni 2009

Blogfreak

Idag har varit en enda konstig dag.
Vaknade i morse med världens bakfylla.

Torrfylla kallas det visst.
Alltså bara ett rent "psykologiskt"hjärnspöke som ställde till ett spratt för mig.
Det starkaste jag drack i går var en Pepsi.
Men när jag vaknade var det otäckt likt en baksmälla.
Skitjobbigt, för i en bråkdels sekund kom tankarna farande, vad hände igår kväll?
Men så mycket drack jag väl inte?

Det var som att befinna sig vaken mitt i en mardröm..............Otäck känsla.
Sen vaknade jag ordentligt och kunde ta i tu med dagen. Har under en tid funderat hur jag ska kunna nå ut med min blogg till flera.
Satt och spånade en stund vid datorn och numera finns jag med i Blogportalen, får se vad det kan ge. Ja, egentligen vet jag inte vad jag vill uppnå med min blogg.
Givetvis är det ett bra sätt att få skriva av mig, varför jag sen låter andra läsa, tja, kanske som en påminnelse om hur det kan se ut för den som läser, en tankeställare, men kanske framför allt en förståelse hur det kan se ut i en vardag för en som vill tillfriskna från ett helvete, alkoholismen.

Idag har jag även gått igenom en "studentskiva", ja alltså inte min egen utan hos en vänninas son. Var lite tveksam att åka dit, eftersom jag vet att det skulle bli en hel del alkohol och jag ville egentligen inte utsätta mig för det.
Dottern och jag åkte dit, det var ganska många där och efter bara en liten stund när jag märkte att en del började bli påverkade, så klarade jag knappt av det.
Höra deras kommentarer...tankarna for till mig själv, hur jävla fräck i munnen jag blir/blev om jag får ett par klunkar i mig.
Som tur var sprack himmeln upp och solen kom fram.

Jag var lite egoistisk och gick ut och satte mig i trädgården, smet undan lite för mig själv, inte riktigt ensam, för de yngsta inbjudna var också ute.
Det var betydligt trevligare att lyssna på dem. Men obehagskänslan var stark med alla påminnelser om hur jag varit. Vad jag sagt, vad jag har gjort.........hu hu.

Hemma igen, jag och dottern lite mys i soffan. Hon undrade när vi kom hem varför vi var tvungna att åka hem så tidigt, hon hade dessutom fått några nya kompisar där. Jag förklarade kortfattat och ärligt. Hon förstår, även om hon bara är (snart) nio, så kan vi ha en öppen dialog. Känns tryggt.

Nu är denna dagen snart till ända, jag har lärt mig mycket idag med. "Om eleven är redo så finns läraren där".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar