torsdag 4 juni 2009

Tveeggad - min vän

Slår du upp ordet tveeggad, står det att det är (oftast svärd och knivar) som har två slipade kanter, på båda sidor om bladet för att skära hugga eller så vidare.
Tveeggad kan också betyda- att ha ogynnsam verkan lika väl som gynnsam.

Alkohol vs kärlek i mitt liv.

Hämtar rader från Cajsa-Stina Åkerström
låten Kom



Dagar kommer och dagar går.
Så länge som mitt hjärta slår
ska jag leva som om
lögnen inte fanns.
Här är stilla, tomt och tyst
här som undret skedde nyss
när mörkret vek för
ljuset och försvann.

Kom min älskade
kom till mig nu som då.
Kom hit och red mig en plats
som jag kan vila på.
Kom och rör vid min själ.
Kom låt mig få höra den rösten
som jag minns så väl.
Kom ta mig ner från
detta torn av ensamhet,
men kom med tålamod
jag kan va stolt, jag vet.
Det enda jag vill är att
få ha dig här tätt intill.

Jag ber dig, kom.

( (Jag lever i en ordnad värld
Allt det jag drömde om
har jag skapat här, ett skönt hem och ett jobb som
ger mer än dagligt bröd))
Men i mig finns en annan sång
Den sången som du sjöng en gång,
ska jag bära genom livet till min död.
Kom min älskade......

Liksom en tjuv om natten
bröt du dig in i mitt liv
och jag försökte värja mig
med allt jag kunde nå.
Men du var så smart
och förutsåg mina drag
Till slut så stod jag där
och bara såg på när
du stal mitt hjärta.
En sån obeskrivligt ljuv
och bitter smärta.

Kom min älskade.....

2 kommentarer:

  1. Den låten måste jag köpa på nätet! Måste bara höra melodin, texten är obeskrivligt fin!

    SvaraRadera
  2. Melodin är också fin, en sån låt man vill lyssna på om och om igen.....kram Lena

    SvaraRadera